Webstock nu contează
M-am ciocnit de o postare a lui Alex Ciucă despre webstock (care fusese anunțat pe 18 octombrie dar a fost pe 16? – greșeala mea, nu e cazul, 18 octombrie e ediția de anul viitor). M-am uitat peste lista pe care a înșiruit-o și mi-a atras atenția că bloggerii sunt irelevanți pentru webstock. Și am stat să mă gândesc dacă bloggerii au fost vreodată relevanți pentru webstock.
Astea fiind zise, m-am uitat să văd când am scris despre webstock pe blogul meu. 2013, vorbește Cabral și zice chestii relevante. 2014, vorbește Petreanu și zice chestii interesante. 2015, cu proiect personal influent, ignorat de webstock, îmi dau seama că, stai, ăsta e pentru niște oameni care se cunosc între ei și-și dau premii între ei să-i ajute la muncă. De-atunci m-am mai legat de webstock când a fost ceva de podcasturi, dar și acolo mi-am dat seama că nu s-a schimbat nimic.
Și mi-am dat seama că nu numai că bloggerii nu prea au contat pentru webstock, ci mai ales că webstock nu a contat pentru bloggeri. Sau pentru podcasteri. De fapt, webstock e doar o reuniune de oameni pe care nu-i cunosc, care nu au cu ce să mă ajute și pe care nu îmi doresc să îi ajut. E o întrunire într-un hotel cu ceva oameni cu bani și cu niște sugative care vor să le cheltuie oamenilor cu bani. E o șmecherie, nimic mai mult, o lipitoare pe niște surse de bani pe care eu nu o să o înțeleg și la care eu nu o să am acces.
Că mulți dintre oamenii prinși în treaba asta nu o să se prindă, aia e altă treabă. Că mulți poate că nu se prind că o să primească premii doar pentru că au pe frontispiciu că sunt sponsorizați de o sursă de bani, nu știu, vreo bancă sau cine știe ce. Și directorii sursei ăleia de bani vor să aibă o confirmare, vor să vadă că sponsorizarea face ceva, că băiatul care i-a recomandat să sponsorizeze proiectul Z sau podcastul X și care-și ia parandărătul din sponsorizarea aia de fapt a pus banii ăia într-un proiect viabil.
Așa că nu, nu doar că nu am ce căuta la Webstock, dar nici nu are webstock ce să facă bun pentru mine. Nu are ce să facă pentru comunitate, nu ajută pe nimeni, nu promovează pe nimeni. Webstock, în consecință, e irelevant.