Căști pentru jocuri Genius HS-G450 (review)

Nu folosesc foarte des căști când joc ceva – unde stau nu deranjez pe nimeni, și am pe birou niște monitoare de studio decente, care îmi dau ce trebuie. Însă de la o vreme am început să simt nevoia de niște căști, mai ales că îmi povestise Radu de faptul că mai nou căștile vin cu sunet 5.1 sau 7.1. Ceea ce m-a nedumerit un pic, dar am ignorat, până zilele astea când am avut ocazia să testez niște căști surround 7.1 de la Genius, gândite pentru pasionații de jocuri.

Știu că o să pară că redescopăr apa caldă, dar acum a fost prima mea ocazie să încerc sunetul surround în căști și mi se pare excelentă treaba, mai ales în FPS-uri sau jocurile de aventură (precum Assassin’s Creed, sau seria nouă Batman, pe care le joc în prostie de ceva vreme).

În FPS-uri e clar avantajul; mai toate jocurile noi au sunet spațial, și niște căști bune te ajută să fii mai competitiv, pentru că e vorba de jocuri de reacții și sunetul spațial poate face diferența dintre “kill” sau “be killed” (la mine e constant “be killed”). În jocurile de aventură, sunetul surround ajută la atmosferă: un scârțâit de zăpadă, un lătrat de câine care nu e doar îndepărtat (ca la sunetul stereo) dar e și clar definit – că vine din spate, din față sau din lateral.

hs-g450Dincolo de noutatea (pentru mine) a sunetului surround în căști , mi-a mai plăcut la HS-G450 faptul că microfonul e detașabil, deci dacă nu ai nevoie de el nu te încurcă, și faptul că butonul de mute și lateralul căștilor sunt luminate. E foarte utilă lumina emanată de butonul de mute care e aproape de controalele de volum – în timpul sesiunilor de noapte te ajută să le găsești rapid. Foarte, foarte utilă, cum ziceam.

Per total, experiența a fost foarte plăcută – mă așteptam să mă apese mai tare pe urechi, dar după o sesiune de jucat vreo două ore și jumătate nici nu le mai simțeam. Calitatea sunetului e bună, prețul e și el foarte bun și, tot la plusuri, faptul că firul e suficient de lung iar conectarea pe USB sunt plusuri pentru mine (chiar îmi displac căștile pentru care trebuie să mă strecor în spatele calculatorului ca să găsesc cele două porturi din 6 care corespund ieșirilor și microfonului).

Și pentru că eram super-curios despre cum funcționează sunetul surround pe căști, am căutat și am și găsit un articol foarte fain (și scurt) pe IGN. În principiu, în cazul căștilor Genius HS-G450 e vorba de sistemul virtual 7.1, în care ai niște procesoare de sunet suficient de deștepte cât să producă senzația de spațialitate.