Ce joc pe mobil mi-aș dori să joc

Mă uitam în arhiva de clipuri la care eram subscris dar pe care nu le-am văzut pe Youtube, și am dat peste acest clip:

Mi-am amintit de cum ar trebui să arate un joc pe mobil pentru a-l putea juca. E oarecum asemănător cu ce zic cei de la Extra Credits, practic pornește de la ideea din Pokemon Go, cu câteva diferențe. E un joc pe care în momentul ăsta nu cred că poată să-l facă decât Google, Apple sau, poate, Facebook.

În primul rând, jocul acesta ar trebui să te ajute să ieși din casă făcând ceva ce-ți place. Dar nu poți să ieși din casă zilnic ca să vânezi chestii la sute de kilometri distanță – adică sigur, ai putea, dar nu o să o faci decât dacă ai o problemă mentală. Realitatea e că ai una-două zile în săptămână în care poți să faci o ieșire mai lungă, în rest ai o plimbare prin parcul din zonă sau parcul central al orașului. Așa că aici e planul: Jocul constă din bătăi RPG pe care le poți avea cu personaje pe care le întâlnești în drumul tău. Locațiile precise unde găsești monstruleții ăștia sunt locații safe – nu în mijlocul străzii, nu în mijlocul instituțiilor de stat, de exemplu. Jocul să-ți pună monstruleții în calea ta – bazându-te pe istoricul plimbărilor tale de seară.

Cum ziceam, doar Google, Apple((să zicem, deși am rețineri față de utilizatorii Apple în România și față de abilitățile oamenilor care lucrează pentru Apple)) și Facebook pot face astea pentru că ei au istoricul parcursului tău din fiecare zi, dar și parcursul altor oameni, fiind capabili să îți propună un traseu mai lung, diferit, dar interesant. De exemplu, dacă cineva de la mine din cartier are un traseu interesant de plimbare zilnică, poate agregatorul acestor date poate să-mi propună și mie o schimbare de traseu.

Apoi, ce e foarte important e să nu fie obligatoriu să mă bat în locul respectiv – ci pentru a fi o experiență plăcută ar trebui să-ți permită să participi la bătălia respectivă și mai târziu, când poți să te așezi pe o bancă să butonezi sau când ajungi acasă. În felul acesta poți crea și o poveste.

O dată pe săptămână, jocul să-ți propună un traseu mai lung, poate un drum într-un alt oraș. Poți, de exemplu, să îi setezi un buget săptămânal de transport, și jocul să-ți propună ce să faci de banii respectivi. Google are deja informația legată de transportul în comun, ar putea să o folosească. Poate să-ți propună, de exemplu, o călătorie până la Bușteni, să-ți zică cât costă aventura, și la Bușteni să-ți propună mai multe variante – să urci pe munte pe trasee cunoscute sau să te plimbi prin orășel pe-acolo. Din nou, scopul nu fiind să consumi „întâlnirile fix în locul propus, ci să colectezi experiență și bătălii pe care să le joci când ajungi acasă”.

Diferențiatorul ar putea să fie ce tip de bătălie sau acțiune să se întâmple cu mersul tău. Ar putea să fie „plug your game into our game” – cineva ar putea veni cu o logică gen „Puzzle Quest” pentru encounters, alții ar putea veni cu o logică de RPG, alții cu un mistery game, un hidden object game, și tot așa. Google, Apple, Facebook ar putea oferi cadrul în care aceste jocuri rulează – și poți schimba jocul sau juca mai multe jocuri în același timp, cu aceeași infrastructură.

Challenge-ul real ar fi ca „the big ones” să-și pună mintea la contribuție și să folosească datele pe care le au deja oricum. Să propună encounters în locuri care să aibă sens, să nu-ți pună viața în pericol. Să îți dea locuri de repaos și să te ajute să-ți integrezi în viața de zi cu zi joaca asta – poate cu un spor pentru sănătatea personală. Și să și facă o groază de bani în același timp.

Dar jocul ăsta nu o să apară, pentru că la astea trei firme lucrează drone corporatiste, și la ceilalți lucrează doar niște fomiști după bani care nu prea au viziune. Oricum, mobile gaming e pe ducă.