Cronica de film

WARNING: SPOILERS AHEAD!

Mad Max: Fury Road (2015)

Mad Max: Fury Road este Avatar-ul culturii punk. Este frumos, aspectuos, e 3D și are cea mai slabă poveste imaginabilă, însă toată lumea e incredibil de încântată de el. E un film care mi-e neclar de ce se numește Mad Max. Personajul principal petrece cam 25% din film legat de o mașină, singura lui super-putere e că are un cârlig de transfuzie după el. Mad Max este personaj secundar, Continue reading

X-Men: Days from future past

x-men-days-from-future-pastX-Men: Zile din viitorul trecut este de departe cel mai bun film din seria X-Men făcut pînă acum. Probabil pentru că, spre deosebire de celelalte, există cîteva scene în care James McAvoy chiar joacă.

M-am dus la ultimul X-Men fără să-mi doresc foarte mult să ajung acolo. Mă așteptam la ceva mindless super-hero fun, și, într-un fel, fix asta am găsit. Dar e ceva mai mult. Continue reading

Her (2013)

herMi-e greu să vorbesc despre Her fără să divulg elemente importante din film pe care nu mi-aș dori să vi le stric. Pentru că Her e o experiență rafinată, un film deosebit cum rar am mai văzut în ultima vreme. Pot însă să mă concentrez pe lucrurile care fac “Ea” să devină cel mai bun film pe care l-am văzut în ultimele cîteva luni.

Să începem. În primul rînd, Her e un film susținut de două elemente care merg extraordinar: interpretarea lui Joaquin Phoenix, care duce în spate întreg filmul, și voice-acting-ul făcut de Scarlett Johansson, senzuala ‘sistem de operare 1’ care se îndrăgostește de timidul scriitor de scrisori de dragostea altora. Continue reading

Robocop (2014)

Robocop Dacă e ceva ce îți rămîne după ce vizionezi Robocop acel lucru e certitudinea că filmul de acțiune a murit. Cînd străbunicul Willis, granny Stallone și Jean Claude van Damme se strîng să facă filme de acțiune trebuie să înțelegem că genul e pe moarte, iar Robocop e și el o confirmare în direcția asta.

Filmul nu e despre un polițist android care își răzbună moartea după ce e readus la viață, și nici nu e o recreare a unui Modern Jesus, așa cum a fost gîndit de Paul Verhoeven în 1987. Filmul este despre complexele liberale și despre războiul din jurul unei prezumtive legi din anul 2028 în America. Filmul e despre geopolitică, marketing și corupție. Continue reading

I, Frankenstein

IFrankenstein I, Frankenstein nu este cel mai prost film făcut vreodată, dar ar putea fi.

Mitul monstrului lui Frankenstein este un mit foarte interesant, prost înțeles de către cei care nu au avut vreodată vreun pasionat de literatură care să le explice că, totuși, cartea e despre eșecul omului ca și creator. Plecînd de la premisa aceasta, pe care filmul o explică în trei cadre și 20 de secunde, Stuart Beattie creează un scenariu care ar fi putut fi legendar. Imaginați-vă, un monstru care ar putea să fie pe coperta oricărei reviste, jucat de un Aaron Eckhart în formă, pășind singur, în slow-motion, pe o stradă. În spate Continue reading

Tarkovsky pe net

Întotdeauna e o bucurie cînd reușesc să dau pe net de materiale de calitate disponibile gratuit. În această seară e vorba de filmele lui Tarkovsky, deținute, în mare parte, de MosFilm, care a decis că e cazul să le publice pe Internet, cu subtitrări în engleză și în rusă. Așa că le puteți accesa mai jos (din păcate, doar pe YouTube, nu pot fi aduse aici în această pagină): Continue reading

Catching Fire (Hunger Games 2)

HungerGamesSe întîmplă ca de obicei, al doilea film dintr-o trilogie să fie cel mai slab. Motivele sunt diverse, dar cel mai des al doilea film e un film de legătură, care adîncește lucrurile din primul film și pregătește pe al treilea. Cam orice trilogie se supune acestei reguli nescrise dar oarecum naturale.

Din multe puncte de vedere, Hunger Games 2 – Catching Fire este o carte excelentă. Aș îndrăzni chiar să cred că e cea mai bună carte din trilogie, cu un ritm mai susținut, construind Continue reading

Lansare pentru trailer?

În România anului 2013 s-a făcut o mare petrecere de lansare a unui trailer.

Să repetăm.

În România, în anul 2013, s-a făcut o mare petrecere de lansare a unui trailer de film. A unei secvențe de 2 minute în care se arată cît de prost jucat e filmul – de vreme ce un trailer conține, nu, cele mai bune secvențe ale filmului. Dar nu am reușit să trec peste șocul cultural: Continue reading