“Cultura violului” intră în România

Feministele nu au stare după chestia care s-a întâmplat în Vaslui. După ce ani la rând au stat degeaba și au făcut pițipongeli în mall, și-au dat seama că rămân fără obiectul muncii, și de vreo câțiva ani au așteptat înfrigurate. Nu s-a mai întâmplat nimic tragic care să irite ochiul public. Ah, sigur, în România femeile continuă să fie bătute sau chiar violate, nu e problemă, însă feministele nu apar decât atunci când altcineva a făcut treaba pentru ele.

În cazul ăsta e vorba de violul de la Vaslui. 7 tineri au decis că un viol este “sex surpriză”, și ceea ce le-a deranjat pe feministe nu e faptul că violul s-a întâmplat. Vocile s-au acutizat în momentul în care tinerii sfidători au început să facă mișto de cei care erau câtuși de puțin iritați. Atunci au început să toarne articole ca să-și justifice veniturile din ONG-uri.

Cel mai bun articol pe temă este acesta, intitulat “Despre cultura violului” pe care doresc să-l comentez. Articolul ăsta introduce termenul de care vorbeam într-un articol din 2014 și care încă nu ajunsese în România. În principiu, cultura violului înseamnă că eu ca bărbat alb și heterosexual sunt un violator iar societatea stă pe margine și mă aplaudă în timp ce eu violez femei pe stradă. Dar să vedem articolul.

Noțiunea de cultură a violului are o încărcătură teribilă. O cultură înglobează trăsăturile specifice unei societăți, de natură spirituală, materială, intelectuală, emoțională. O cultură trimite către valori și norme.

O cultură a violului spune că valorile și normele comunității nu repudiază violul. Printre comportamentele comunității regăsești deopotrivă acțiunea de a viola și justificarea violului. O astfel de cultură a violului ni se dezvăluie în zilele noastre într-o micro-comunitate care legitimează ceva lipsit de legitimitate.

Vă pregătesc pentru ceea ce va urma. Ceea ce spune autoarea este că există norme și valori ale societății noastre, norme și valori ce îndeamnă la viol. Mai exact, că femeile sunt violate prin lege. Mergi pe stradă, vezi o femeie, legea spune că trebuie să o violezi, asta spune mintea lor de feministe.

Ori asta e total pe lângă realitate. Legea, normele societale, repudiază violul, și nicăieri în valorile creștine care stau la baza societății românești violul e încurajat. Fix lipsa valorilor, fix ateismul feroce al românilor (atei care merg la biserică) este cel care permite astfel de comportamente. Să mai amintim că feministele românce se iau de mână cu ateii militanți (singurul punct unde sunt de acord cu bărbații)? Neah, ar fi prea mult.

Motivează însă mai departe autoarea:

Nu poți face grupuri de susținere a violatorilor. Nu poți transmite mesaje de simpatie unor violatori. Două gânduri banale dintr-o societate sănătoasă moral.

Pentru cei care nu au urmărit problema, părinții copiilor au pornit un grup de susținere pentru copiii lor. Nu e primul caz în care infractorii sunt sprijiniți vocal de compasiunea publică. Să nu uităm că lumea (manipulată de Antena 3) plângea după Năstase că e persecutat. Să nu uităm că lumea plângea după Becali că e persecutat. Să nu uităm eleva Turbureanu care mai nou e reamintită prin scrisori deschise ca o victimă a sistemului. Să nu uităm de reacția populară la eleva de 10 pe linie care a încurajat frauda la liceul Ștei. Asta se întâmplă când ai reacții populare – oamenii nu vor să se aplice legea, percepând aplicarea legii ca pe o pedeapsă nemeritată indiferent de natura faptei, atunci când ei nu sunt în mod direct afectați.

Da, e o măsură a disfuncționalității noastre ca societate, dar mai degrabă căderea morală e de vină decât o aplecare înspre viol a societății.

Articolul continuă cu relatarea a ceea ce s-a petrecut și cu celebra mizerie zisă de criminalistul Butoi din 2010. Ideea pe care dorește autoarea să o strecoare e că criminalistul Butoi a vorbit pentru întreaga societate, nu a spus prostii în nume propriu. Povestea însă se va întoarce curând la cultura violului, fenomen pe care nu l-a justificat suficient autoarea:

Admit cu naivitate că nu îmi imaginam ca în societatea actuală violul să aibă parte de acest grad de acceptare publică. În privat, spui vrute și nevrute, dar ceea ce îndrugi între patru pereți nu prea scoți cu mare ușurință în spațiul public dacă acolo există o probabilitate cât de cât mică de sancțiune morală, de rușinare. În acea comunitate nu există sancțiune morală pentru violatori. Nu există rușinare a violatorilor. Toate sunt îndreptate către fată. Inclusiv femeile de acolo au intrat în acest scenariu murdar. Îmi sunt cunoscute explicațiile de ordin psihologic în care cineva se așază în grupul celui puternic pentru că astfel pare că beneficiază de un transfer al puterii. Dar de când este puternic un bărbat care violează? Acolo este nevolnicie, nu putere. Cum să te așezi de partea unor nevolnici? O faci atunci când ceva este profund greșit.

Insistă cu violurile, când în societatea românească e evident că e vorba de orice fel de infracțiune, așa cum am enumerat mai sus. Dar o minciună repetată la infinit devine adevăr, așa le-a învățat tovarășul Iosif Vissarionovici Djugashvili, așa că e ok, repetă minciuna cu violul, pentru că în mod sigur o să devină adevărată în câțiva ani. Mai important e să găsească vinovații:

Mă macină multe gânduri. Mai exact unde anume am greșit ca societate de am ajuns în halul în care o fată este un „bun colectiv” pe care îl poți folosi ori de care te poți debarasa, după nevoie? Pornind de la cazul acesta individual, mă întreb cum s-a ajuns acolo? Ce anume a contribuit la construirea acestei culturi a violului unde un act care amputează o ființă este acceptat și justificat? Ce au făcut familiile? Ce a făcut școala publică? Ce a făcut Biserica? Ce au făcut mas-media? Cum anume se poate ca prin acțiunea acestor actori diferiți, efectul să fie un așa putregai moral? Mă deranjează structural acest eșec pentru că îl putem reîntâlni și, mai ales, nu cred că are o natură singulară.

Lipsește o întrebare: ce au făcut feministele? Ce au făcut pentru binele femeilor din România? O să revin la întrebarea asta, dar să vedem cum concluzionează apoteotic domnișoara de la Feminism.

Orice fel de societate care acceptă violul, care face glume pe seama fetelor și femeilor violate, care îndreaptă justificări către violatori este o societate bolnavă moralmente până în măduva ființei ei. Putregaiul se întinde până la cea mai îndepărtată celulă. În astfel de circumstanțe, orice societate sănătoasă s-ar indigna. Orice comunitate sănătoasă s-ar indigna și, mai degrabă, ar rușina public violatorii și pe cei care se alătură lor. Atunci când nu se întâmplă astfel, cred că avem cu adevărat măsura locului femeilor în acea societate ori comunitate.

Concluzia e simplă: România nu numai că acceptă violul, ci protejează violul. Doar că, newsflash, tovarășa de la Feminism, toată lumea e scandalizată, nu doar tu.

Și acum revin la întrebarea care lipsește, că am răspuns la ea. Ce au făcut feministele? S-au simțit bine – au citit literatură din străinătate dar nu au făcut nimic. Fata asta încearcă să introducă termenul de “Cultura violului” în România și o face în cel mai prost mod posibil, dar nu e important pentru ea. Falsificarea realității e evidentă aici, însă nu va mai fi evidentă peste doi-trei ani, și atunci vom vedea acest articol citat ca dovadă pentru cultura violului ce s-a format în România. Din păcate mai nimeni nu o să-și amintească de această replică a mea.

Este cultura violului o problemă reală? Nu, insist, nu există o cultură a violului, ci o criză morală în care infractorilor li se găsesc justificări. Că e un furt la bac, un furt de sute de milioane de euro care ar fi trebuit să ajungă în infrastructură, în spitale, să salveze vieți, că e vorba de viol, atitudinea românilor e aceeași: indiferență criminală, și simpatie față de infractor.

Rămâne întrebarea aia cu “ce au făcut feministele pentru femeile violate și bătute?” Hai că vă zic eu. Au dansat în mall.

Fetele se gândesc la suratele violate

Fetele se gândesc la suratele violate și combat cultura violului


Comments

“Cultura violului” intră în România — 15 Comments

  1. De menționat aici e că fără absurditatea unei gândiri colectiviste nefundamentate, care caută să excludă individul sub puterea unor legi cel mult discutabile, feminismul n-ar avea instrument de lucru. Ălora șapte, din punctul meu de vedere, să li se aplice pedeapsa romană antică pentru viol. Ce-au făcut e, evident, o ticăloșie. To’a’ășa Băluță (sau Baluta, cum o fi) folosește niște extrapolări și niște salturi logice de te doare mintea.
    Disclaimer: treaba aia din poza asta de profil e sigiliul alchimic al mercurului, nu sunt violator. Mulțumesc.

    • Celor șapte ar trebui să li se aplice pedeapsa pentru viol, și da, e o ticăloșie ce au făcut. Cred că nimeni care are un creier în cap nu poate spune că există vreo justificare pentru viol, pentru ORICE viol. Dar mă irită feministele care au așteptat cu înfrigurare violul ăsta în speranța că ies din nou în față, în centrul atenției.

  2. Inca mai cred ca feministele nu au un viitor in tara noastra. Ceea ce fac ele in straintate ma sperie. Vor cat mai multe beneficii, dar fara responsabilitatile care vin cu ele.

    Ah da, feministele mai au si alte teme amuzante: The Gender Pay Gap (http://danielurda.ro/povestiri-adevarate/the-gender-pay-gap/), Fat acceptance (http://danielurda.ro/doctor-love/fat-acceptance/), Yes means yes (http://danielurda.ro/doctor-love/pot-sa-te/). Nu stiu cum societatea din afara poate sa tolereze asemenea teme retardate.

  3. Păi acilea e o mică problemă de încadrare a evenimentului. Nu a fost niciun viol. Tânăra a fost “făcută poştă”. O activitate acceptată de comunitate, preţuită de tineretul masculin şi, după cum toată lumea ştie, încurajată de curvele ce fac obiectul lucrării.

  4. Posibil. Ba chiar destul de probabil. Doresc doar a relata o istorie din negura timpurilor.

    Se făcea că era cam prin 1987 sau 88, nu mai ţin minte exact. Undeva într-un oraş de provincie ceva mai mare decât Vasluiul dar nu cu mult mai răsărit. O gaşcă de tineri copilo-pubero-adolescenţi proaspăt posesori de floci abia mijiţi, coşuri purulente şi hormoni zburdalnici era în curtea/spatele blocului într-o pauză de fotbal. Atenţia cvasitotală a adunării era îndreptată către liderul (pe vremea aia nu se prea cunoştea termenul şi era utilizat vulgarul “şef”) în vârstă de vreo 14-15 ani. Acesta relata cum prietenii săi şmecheri (adică unii de 16-17 ani, adică nişte zei) o poştiseră pe Daniela de la scara 4. Lăsând la o parte deliciile povestirii relatate cu lux de amănunte şi inerente înflorituri, câteva concluzii se desprindeau cu claritate:
    1. regretul şefului găştii că nu a participat la distracţie, neîndeplinind încă baremul de vârstă pentru a fi acceptat la semenea evenimente mondene;
    2. erecţiile juvenile ale auditoriului şi visatul cu ochii deschişi la momentele magice ce vor veni când se vor face şi ei mari;
    3. promiscuitatea Danielei care, devenise limpede, putea fi oricând mamelită ba chiar, cine ştie, poate şi mai mult, după centrala termică din curtea blocului;
    4. omerta instituită în jurul tărăşeniei, mai ales de către familia Danielei, ca să nu se afle că fie-sa e o curvă;
    5. viitorul nefericit al Danielei, nu pentru că ar fi suferit vreun soi de traumă ci pentru că, în ciuda punctului 4, toată lumea va şti că e o curvă;

    În profunda-mi idioţenie am senzaţia că lucrurile nu s-au schimbat chiar aşa de mult de atunci şi până în zilele noastre. Iar diferenţa dintre viol şi poştit este clară precum cristalul şi adânc înfiptă prin cultura diverselor comunităţi mai mici sau mai mari din zone mai ales mai mult dar chiar şi mai puţin rurale.

  5. Tind sa cred ca ai amestecat vreo 2-3 teme in articolul asta si ca nu-ti va fi usor, atunci feministele de duminica se vor trezi si-l vor digera.

    1.Feminismul romanesc este si a fost slab, o copie trista a alarmismului mediocru importat de pe-afara (in special din Marea Britanie, prin studente si masterande). E un feminism care se manifesta aproape exclusiv in medii corporatiste si in zone unde nu este nevoie de el (dar unde poate produce un stres continuu si unde ii poate face pe promotorii lui sa se simta speciali). E mult mai usor sa dai din gura pe tema “violentei domestice” si a “hartuirii sexuale” intr-o corporatie de oameni stresati, unde Gigi mai urla la Gigica, dar asta pentru ca Gigica nu i-a livrat la timp raportul, decat sa mergi in satele pe langa Vaslui si sa te pui intre Ion si Maria.

    2.Asta nu inseamna ca in Romania nu avem nevoie de feminism si de programe de educare. Avem nevoie de el, cum avem nevoie si de putina corectitudine politica (e ca sarea, otravitoare in doze mari, dar necesara pentru o societate functionala). N-as spune ca nu s-au pus in practica si programe coerente de educare pe-aici, doar ca promotorii lor au preferat sa se bazeze pe rezultate (cate au fost) si mai putin pe Facebook.

    3.Uite, in cazul de fata, trecand peste insolenta autorilor (desi expresia aia nu cred ca le apartinea lor, dar nu mai conteaza), ce ma sperie mai mult este reactia parintilor. Cei din jur sunt adolescenti, deci din start o categorie greu de controlat si complet ignorabila (sub pretextul prostiei si al hormonilor), dar parintii baietilor si mamele baietilor aveau fix aceeasi atitudine. De-abia atunci simti nevoia de feminism…

    4.Stiu ca te refereai la “ateism” in sensul ateismului implicit al romanilor religiosi, dar fraza asta e teribila: “Fix lipsa valorilor, fix ateismul feroce al românilor (atei care merg la biserică) este cel care permite astfel de comportamente”.

    • #4: Știu, e o frază teribilă, dar explicația e necesară pentru oamenii care nu prea înțeleg ce scriu eu pe-aici și nu m-au citit prea des. Dacă au ceva de zis o să mă înjure în particular.

    • Știu că e o discuție mai lungă despre cultura violului, dar așa-zisa cultură a violului se înscrie la noi în cultura infractorului, și e un import inutil.

  6. Pingback: PolitiCalinescu | Nu inseamna NU: NU feminismului INUTIL! - PolitiCalinescu

  7. Pingback: Legea talionului în societatea românească | dorinlazăr.ro

Comentariul tău