Windows Phone is faster

Am văzut la Vali noua campanie Microsoft, Windows Phone is faster, în care Microsoft încearcă în sfîrșit să facă un pic de marketing. Asta după ce aproape că au falimentat Nokia prin crearea unor produse inferioare pe care nu le-a cumpărat mai nimeni, și pe care nu le-a promovat Microsoft mai deloc. Enfin.

Ideea e foarte simplă: fă ceva ce eu știu să fac pe telefonul meu în 5 pași, și tu nu poți să faci ca mine. Și prezentatorul (care s-a antrenat intens să facă lucrul ăsta), reușește în cam jumătate din cazuri să-i bată (sau poate mi se pare mie, și îi întrece pe toți).

De ce e lame?

  1. E lame pentru că Microsoft nu e în stare să își promoveze produsul altfel decît prin batjocorirea adversarului. În cazul ăsta, orice alt producător de telefoane. Au făcut treaba asta cu ‘gmail man’. Vă mai amintiți de gmail man? Ei, na, cum care gmail man? Ăla care v-a făcut să folosiți office360 online. Nu folo… Aaaaaaha.
  2. E lame pentru că face mișto fix de utilizatorii de smartphone-uri, care nu sunt suficient de capabili. E evident că nici un utilizator nu își cunoaște smartphone-ul, și descoperă feature-uri pe zi ce trece. Să îl pui pe un utilizator normal de Android să facă task-uri contra timp cu un tip de sales care numai asta face e cel puțin tembel.
  3. For the record, am făcut și eu unul din task-urile respective. Am descoperit un feature de care nu-mi păsa pe telefon, anume acela de a da share din galerie. Cool. Merci Microsoft. Dar nu am nevoie de el. sau poate am. Nu-mi pasă prea mult. Nu fac un inventar al tuturor feature-urilor, și aceiași utilizatori, dacă ar fi fost utilizatori de WP s-ar fi mișcat la fel de lent.
  4. Windows Phone se laudă cu viteza. Mă refer la sistemul grafic care a renunțat la orice nu era o culoare uniformă și text. Textul poate fi desenat mai lent, însă să pui o culoare într-un dreptunghi este cel mai rapid lucru pe care îl poți face. Practic Microsoft s-a întors la grafica din anii ’80 care mergea lin și pe sisteme la 4 sau 16 MHz. Doing nothing gets done faster, indeed.

Genul de sentiment pe care vrea să-l stîrnească Microsoft este acela de a-ți urî telefonul pentru a le cumpăra lor produsul. Ce reușesc însă este să creeze suspiciune în legătură cu produsul lor, cel puțin mie îmi creează acest sentiment. Motiv pentru care nu o să mă agit să testez un terminal Windows Phone prea curînd. Pentru că deja știu că e mai rapid, nu vreau să mă simt umilit de MS.

Ce-i lipsește lui Microsoft și ce i-a lipsit întotdeauna a fost deschiderea reală. Microsoft vrea, ca Apple, să stăpînească foarte bine terenul. Vrea sclaveți, nu utilizatori. Vrea oameni care să nu pună întrebări, oameni care să cumpere, și încearcă să-i convingă că Microsoft are cel mai tare produs. Fie. Dar între timp Android ajunge pe n-șpe mii de tipuri de telefoane, și pe o mulțime de alte device-uri. De-asta a ajuns Android cel mai răspîndit sistem de operare din istorie. De-asta Microsoft face anti-reclame.

Și e păcat. Microsoft știa într-o vreme să țină la fanii dezvoltatori.

Comments are closed.