Dungeons and Dragons podcast

Mă gândeam zilele trecute despre cum ar arăta un Dungeons and Dragons românesc. Sigur, nu am mai avea un dungeon master, ci mai degrabă “povestitor”, iar jocul s-ar numi, poate, Pivnițe și balauri. Și ar fi interesant să facem o variantă 100% românească de D&D.

D&D, pentru cei care nu știu, e un joc pe care poți să îl joci doar cu hârtie și creion, și musai cu prietenii. E un tur de forță al imaginației – unul din jucători devine Dumnezeul unei lumi fantastice, o creează și o controlează pentru a oferi spațiu unei aventuri originale create de către ceilalți jucători. Este triumful imaginației prin joc.

Întotdeauna mi-am dorit să vorbesc ceva mai mult despre D&D și despre campania organizată de Tedi de la RPG Brașov. O să o fac într-un articol viitor, dar am avut un pic ocazia să o pomenesc și în podcast-ul de ieri. În schimb, mai bine, l-am avut invitat pe Tedi, care a explicat ceva mai bine decât mine ce e D&D și cu ce se mănâncă.

Am discutat despre asta, despre E3 și despre alte mici bârfe din ultima săptămână, precum și despre faptul că studenții la litere sunt mai mulți decât taximetriștii și dai de ei mai ușor decât dai de taximetriști când ai nevoie de ei. A ieșit de vreo oră și 50 de minute; dar nu o să regretați nicio secundă; iar eu rămân cu promisiunea că o să revin cu un articol despre D&D ceva mai amplu.

Podcast-ul, ca de obicei, un pic greu accesibil minorilor și oamenilor fără umor, că mai vorbim și despre abstinența predată în școli și nu-i lucru curat întotdeauna.

Tiamat_1920x1080

Dacă le pică 1 pe zar, dragonii te mângâie prietenește pe cap și te plimbă o tură peste satul vecin.

Comments

Dungeons and Dragons podcast — 13 Comments

  1. Hmm, stii ca ma gandisem si eu la o adaptare de gen, acum cativa ani (Voiam sa fac un board game romanesc si gasisem si finantare, dar au renuntat niste oameni. Era un board game in total alt univers, complet original, dar aparuse cumva si ideea de a face ceva local, sub licenta D&D – scump si cam complicat, dar poate ar fi meritat.)

    • Poate punem mai mulți de o echipă să facem unul. Că și eu aveam ceva idei și mai știu vreo 2-3 persoane care se gândeau la asta în anii ce-au trecut.

  2. Deci l-ati terminat pe Ovidiu…cred ca incepuse sa se uite la filme….hahahahahah

  3. Pingback: Podcast ICR: despre jocuri și oferte de jocuri, puțină istorie și iar jocuri | Manuel Cheta

  4. Pentru proiectul de D&D, nu prea, dar pentru un alt proiect de board games, era nevoie de cateva mii de euro numai pentru a produce cateva prototipuri si a investi in campania de crowdfunding. La asta se adaugau niste sute de euro pentru patentare/OSIM. Vorbim de un proiect cu participare benevola.

    In cazul D&D, vorbim despre preluarea unei licente. Data trecuta, lucrurile se oprisera la nivel de ”hai sa dam niste mailuri si sa vedem daca obtinem un deal bun” si la raspunsuri foarte vagi, primite de colegii care s-au ocupat de asta.

    • Nu D&D – dar ceva similar, simplificat, bazat și pe mitologie românească, și complet în limba română. Dar am spus numai lucrurile astea și mi-am dat seama că e imposibil: ar cumpăra cinci oameni și ar fura zece mii. Asta dacă ai noroc și se îndură hoții de tine.

  5. Pai nu chiar, ca daca-l produci ca board game pe carton exclusiv si inregistrezi tot, va fi mai mic interesul pentru “ciordit” (regulile si sistemul nu vor fi Open Source, asta e clar, cel putin daca sunt bune). Apoi, poti sa-ti scoti vanzarile initiale pe un Kickstarter/Indiegogo/Ulule/Rockethub, daca faci calculele corect. Doar ca, asa cum spuneam, trebuie sa existe fondurile initiale si oamenii.

    Ca om care a scos de capul lui vreo doua jocuri Android (ca parte dintr-o echipa mica, evident) + in trecut, mai multe lucrusoare independente, pot sa-ti spun ca in faza de proiect toata lumea are idei si vrea sa participe (dar stii si tu asta, cu siguranta).

    Cand apare caietul de sarcini, echipele se micsoreaza brusc. De-aia imi incep de multe ori expunerile prin ”ideile nu valoreaza nimic daca n-au ore de munca in spate” (lucrez in publicitate, iar aici se arunca la fiecare ora cate 10-15 idei, deci na :P).