Eternii sinistrați – povestea lui 1746

La ora la care vă scriu acum, trenul inter-regio 1746 de la Satu Mare la București are întârziere de 81 de minute. Tocmai a trecut de Racoș, și se îndreaptă spre Brașov. Cursa Satu Mare-București este una din cele mai lungi curse ale CFR-ului. 15 ore și 43 de minute, dar niciodată nu vei scoate sub 16 ore.

1746-ruta

Acest accelerat are câteva particularități. Nu are vagon restaurant, nu are vagon de dormit (pentru că circulă, teoretic, ziua), și nu are absolut niciodată o întârziere sub 30 de minute. Este trenul care a inventat întârzierea de 180 de minute care nu mai scandalizează pe nimeni în România. Este trenul care zi de zi cară dintr-un colț în altul al țării o sumedenie de sinistrați.

Aș vrea să spun că exagerez, că mint eu, că arunc cu mizerie în CFR. Dar am monitorizat (așa, leneș) ultima săptămână de 1746, urmărind știrile legate de acest tren. Nimic. Din păcate, câteva zile cfr.ro nu a mai dat informațiile pe care le căutam, sau poate că trenul face și el o pauză. Dar mai jos sunt rezultatele mele:

Să repetăm. 16, 17 ore, într-un tren, fără să poți cumpăra o apă, să mănânci un sandwich dacă nu ți-ai adus de-acasă, fără niciun fel de facilitate în plus, cu întârziere garantată de 30-200 de minute. Cel mai probabil, toaletele sunt înfundate după primele 30 de minute de parcurs. 17 ore.

Șaptesprezece ore

Într-o discuție pe care am avut-o recent la podcast cu Ovidiu, el explica foarte clar că Putin e de vină pentru situația asta. Că el se urcă în Satu Mare în tren și trage de frâne, el folosește toaletele încă dinainte de pornire și de-aia rușii sunt de vină pentru situația în care ne aflăm. De-asta rușii sunt de vină că durează 17 ore să ajungi până la București, din cauza lui Putin, el face toate chestiile astea.

Nimic nu se va schimba, real, cât timp România rămâne țara în care faci cu trenul, știți voi, acel mijloc de locomoție care are propria lui cale de rulare, 750 de km în 17 ore. Cu oameni în el, cu oameni care nu pot să bea apă, să mănânce sau să își facă nevoile.

Șaptesprezece ore

Nu scriu asta ca să vă revoltați. Ar fi inutil, revolta nu ajută cu nimic. În curând vin alegerile. Revolta nu trebuie urlată pe străzi, în casele voastre, ci la urnă. Întrebați-i pe cei care vor să fie votați ce au de gând să facă pentru a remedia genul acesta de situații. Votați în consecință.

locomotivă_result

Locomotivă reală, funcțională, folosită în gara Cluj Napoca (Capitala Transilvaniei) pentru a manipula vagoane.


Comments

Eternii sinistrați – povestea lui 1746 — 22 Comments

  1. Pe mine mă mai apucă câteodată dorul de mers cu trenul, dar când citesc de întârzieri record, parcă îmi fuge cheful.

    Îl mai duceam pe un prieten cu mașina de la Sibiu la Vințu de jos, urmând ca de acolo să urce într-un tren, și mereu ne permiteam să întârziem câteva minute că oricum trenul nu ajungea la fix.

    • 🙂 Nu e valabil pentru toate trenurile. Ruta Brașov-București, Sibiu – Brașov, în general funcționează cum trebuie. Satu Mare – București, însă, niciodată nu merge cum trebuie. E ceva cu trenul ăla.

    • Secţiunea Sighişoara-Teiuş este în reparaţii de cinci ani de zile. Cu toate că trebuia să o termine de acum doi ani, căci sunt pe fonduri europene. E posibil chiar să fi pierdut fondurile alea, din cauza întărzierii lucrărilor. Dacă verifici, TOATE TRENURILE care trec pe acea secţiune au întârzieri, chit că vine de la Budapesta, Satu-Mare, etc.

  2. Eu am mers cu trenul ăsta din Cluj, dar noaptea, la final de august. A avut întârziere 180 de minute pentru că la ieșire din gara Rupea s-a defectat locomotiva. Nu mă grăbeam, mai era puțin până în Brașov, și credeam că vor trimite o locomotivă de acolo, dar după o oră jumate a venit una de la Sighișoara. Ideea e că pe sectorul ăsta, de la Teiuș la Sighișoara sunt restricții mari de viteză, se lucrează la linii pe tot tronsonul. Am văzut că totul era decopertat în Blaj sau Mediaș, iar linia pe care pot circula trenurile nu are niciun pic de macadam pentru susținere… Dacă mai e un alt tren din altă direcție care e întârziat, atunci trebuie să-l aștepte și așa mai acumulează ceva întârziere… http://mt.gov.ro/web14/domeniul-feroviar – am găsit asta.

    • Știu, dar ăsta e trenul care după primele două-trei ore de parcurs are întârziere. Problema e în altă parte, evident, e în oameni, și în faptul că nu încearcă nimeni să repare o problemă care apare zilnic și de care nu se mai plânge nimeni.

  3. Hai sa votam ca asta va schimba totul… ce-ar fi sa te inchizi mataluta in trenul ala si sa ramai acolo, unde va e locul, impreuna cu toti cei care merg la vot?

    • Cu minti din astea luminate ca in cazul de fata se mai schimba o pendula ceva in tara asta… oi mergand in turma fara minte, asta sunteti toti.

  4. Oradea – Cluj o ruta cu care sunt mult mai intim familiarizat decat mi-as dori e 2 ore si jumatate 150 de km. Indiferent ca mergi cu rapidul sau un tren international sau un accelerat, ma rog probabil cu personalul faci mai mult. Nu intarzie ce-i drept dar tot dureaza o vesnicie si un pic. Fun story: eram in Ungaria acum cativa ani si aveam de mers cu trenu 50 de km fix cat e tronsonul Huedin Cluj care se face cam intr-o ora. La ungur aceeasi distanta 20 de minute.

  5. Ma indoiesc ca se va schimba ceva in bine prea curand. Cel putin unii directori isi primesc prime anuale de vreo 8..10 salarii ca si-au facut treaba foarte bine in anul precedent. La unul am vazut personal actul prin care a primit 8 salarii. Am auzit si zvonuri de la persoane diferite ca au inclusiv prime trimestriale de cateva mii de euro.
    Asa ca de ce ar schimba ceva? Chiar daca trenurile vor circula cu 5 km / zi, salariile si primele lor vor ramane intacte. As vrea sa vad ziua in care dupa ce calatorii se plang de conditiile de mers, unii angajati (mai ales manageri) se vor teme ca-si vor pierde locul de munca, sau chiar libertatea.
    P.S.: cand ma refer la directori, se poate intelege persoane cu functii inalte in partide politice (am scris “partide”, “nu “partid”)

  6. Acum mai multi ani CFR a anuntat o interziere totala de 5 ani pentru trenurile de calatori, in anul respectiv.

    M-am dat si eu o data cu acceleratul asta…am facut doar 6 ore pana la Cluj 🙂

  7. Pe ruta Cluj – Brasov e mai de preferat sa iei trenul care trece prin Sfantu Gheorghe. Un pic mai scump, un pic mai lung, dar nu are intarziere (deci practic ajungi mai repede).

    Am mers suficient pe ruta cat sa stiu sa ocolesc trenul de Satu Mare. In varianta inversa aveai Constanta – Satu Mare, vara (2-3 ore intarziere in general pana in Brasov).

  8. Eu am avut parte de o experienta de toata jena cu CFR asta, asadar nu ma mira nimic…
    P.S. ultima poza am folosit-o si eu intr-un articol despre CFR, spre sa nu deranjeze 🙂 – am precizat sursa, totusi 🙂

    • Am citit articolul tău, hard-core. CFR-ul, altfel, poate fi foarte ok – sunt rute unde CFR-ul e super-ok, mai ales pe București-Brașov, rută pe care merg des. Dar da, există foarte multă delăsare în CFR, și ar trebui sancționați public cât mai des.

Comentariul tău