From Gara Brașov, with Love

dizzyclockMult stimate și iubite tovarășe Ponta, Onor conducător.

Ați dat ordin, Onor dumneavoastră, să nu se mai facă cozi la autostradă, că vorba aia, niște bani la buget ar fi stricat, și e mai bine cînd prostanul (adică eu, onor dumneavoastră, nu tovărășia dumneavoastră) plătește bani la buget.

Mai sunteți și mare protector al șpăgarilor de la Bolintineanu, și pentru asta, tovarășe mult iubit și mult stimat, vă suntem recunoscători. Că, vorba aia, dacă vorbim de un prost prins că a dat șpagă, e o treabă, dar dacă vorbim de 100 viitori electori care au dat șpagă e altceva, nu?

În cinstea dumneavoastră, tovarășe Ponta, ridic un pahar de plastic cu cafea, de-ăla la un leu, luat din gară la această oră matinală. Pentru că știu că nimeni nu o să dea doliu național cînd o să mor de frig în gară în Brașov, așteptînd trenul care are întîrziere 75 de minute.

Tovarășe Ponta, nu puteți da un ordin să meargă trenurile cum trebuie? Nu cer mult. Nu cer să scap de niște plăți la buget (deși, onor dumneavoastră, încă mai aștept contabilii tăi să îmi spună cît mai am să le plătesc pe anul trecut, puteți face ceva?) Nu cer nici măcar să scap de la închisoare, dar sunt aici cu vreo 50 de prieteni de-ai mei (mă rog, așa, grosso modo) și stăm în stație în Brașov să așteptăm trenul.

Care are, cum ziceam, 75 de minute întîrziere (doar la sosire, că la plecare e la țanc 😉 ).intirziere

Haideți, tovarășe, știu că se poate, doar voință politică trebuie. Și acum, că trebuia să fiu deja în Predeal (dar nu sunt, mulțumesc, tovarășe), e moment numai bun să reflectez asupra motivelor pentru care nu sunt acum într-o mașină, poluînd în drumul meu spre mare. Vedeți dumneavoastră, tovarășe, degeaba ați ridicat taxele de pe autostradă (săru-mîna boierule) pentru că nu toți românii o folosesc. Unii din noi mai mergem cu trenul. Știm, este o alegere foarte proastă, dar în alte țări se poate, fără întîrzieri și dureri de cap.

No, tovarășe, dai o lege, ceva, să meargă și CFR-ul după ceas, nu după glume? Sau e prea greu, tovarășe, să faci ceva care să și funcționeze în țara asta?

Cu tot respectul, mult iubite și stimate onor conducător, vă urez tradiționalul “Hai sictir!”

Un mesaj pentru ziariști: mă, de ce nu mergeți la prima conferință de presă să întrebați: “da’ domnule Ponta, știm că USL-ul a cîștigat referendumul vechi pe regulile noi, dar trenurile de ce au întîrziere 75 de minute în țara asta? Ce calamități provoacă astfel de întîrzieri?”

PS: (după cele 75 de minute) Mă, CFR-ul e atît de tare că și întîrzierea a întîrziat vreo 15 minute 😀

Comments

From Gara Brașov, with Love — 15 Comments

  1. Înțeleg că ai scris la mișto, dar Ponta nu-i angajat la CFR. Nu-i treaba guvernului ca trenurile să circule la timp.

    • Altul care-l pupa-n pula pe Ponta… nu era treaba lui sa scoata taxa de pod si totusi…

    • Taxele SUNT treaba guvernului. Activitatea unei companii (fie ea deținută majoritar sau integral de stat) nu este. Dacă statul este acționar majoritar la CFR Călători atunci poate să-și folosească voturile în AGA pentru a destitui incompetenții din conducerea companiei, DAR compania este condusă de consiliul ei de administrație, nu de guvern.

    • Da și nu. CNADR este la fel ca CFR-ul, o societate pe acțiuni cu acționar majoritar statul român. Dar chiar dacă nu ar fi fost corect ce am zis, mă miră faptul că nu vezi umorul situației.

      Dar fie, redevenim serioși. Exemplul cu CNADR e un exemplu de imixtiune unde nu e treaba primului ministru, și e o decizie în defavoarea cetățenilor care contribuie la buget. În același mod se ajunge să se falimenteze o companie de stat precum Hidroelectrica, o companie care singurul lucru pe care trebuie să-l facă e să aștepte să plouă, și să repare din cînd în cînd niște utilaje.

      Apoi e exemplul de imixtiune clară în cazul de la Bolintineanu, unde s-a băgat peste justiție în mod populist, agresiv, făcînd exact ceea ce se plîngea că face Băsescu. Desigur, dualitatea discursului la Ponta nu mai miră pe nimeni.

      În cazul ăsta, tot ce vreau e să facă un minim efort să scoată din faliment transportul feroviar. CFR e o companie de interes strategic național, și tot ce se face de X ani este să se falimenteze această companie. Dacă SuperPonta practică treaba cu imixtiunea, hai să își spele păcatele cu o imixtiune pentru îmbunătățit transportul în comun în România. Sau poate tu, stînd în Olanda prea mult, ai uitat cum e cu transportul în România.

    • Ah. E posibil să fi înțeles greșit ce zicea „tengura”. E drept că nu prea sunt la curent cu știrile din România. Aveam impresia că acel pod e proprietatea statului. Dacă podul este însă proprietatea unei companii, atunci este evident că e treaba companiei să ceară sau nu taxă și Ponta n-are de ce să se bage.

      Nu sunt la curent cu cazul Bolintineanu și nu sunt de acord cu niciun fel de imixtiune a guvernului în justiție.

      Nu vreau ca Ponta să scoată din faliment CFR, pentru că Ponta nu se pricepe la trenuri (sau la orice altceva for that matter). Nu repari imixtiuni cu și mai multe imixtiuni. Vreau ca CFR să fie condus de specialiști (ideal administrator privat) ar căror scop să nu fie ținerea CFR pe linia de plutire ci profitul. Cât mai mult.

      Nederlandse Spoorwegen e deținută și ea de statul olandez și nu l-am auzit vreodată pe Mark Rutte să-și dea cu părerea despre cum ar trebui să opereze.

    • Evident, sugestia mea era mai degrabă ironică; aș fi apreciat mai mult imixtiunea lui Ponta în CFR decît cea în justiție.

    • Da, clar. După cum ziceam, am intuit ironia. Am vrut doar să subliniez (poate mai mult pentru cititorii tăi decât pentru tine) că ideal ar fi ca guvernul să nu-și bage nasul nici în una nici în cealaltă. Și Ponta personal cu atât mai puțin.

    • “Vreau ca CFR să fie condus de specialiști (ideal administrator privat) ar căror scop să nu fie ținerea CFR pe linia de plutire ci profitul. Cât mai mult.”
      Ehehe, poate nu stii, dar chiar au fost angajati manageri privati la CFR ! De care s-a ales praful, i-au dat pe toti afara. Ultimul, de la Tarom, e si el pe faras.

    • Dece ma intrebi pe mine ? Scrie un articol despre asta, ar fi mai interesant decat ca ai prins tu o intarziere de 75 de minute. Eu am prins si 145, doar asteptand trenul din Constanta.

    • S-a băgat în prea multe chestii care nu erau treaba lui, asta ziceam. Și măcar dacă se bagă unde nu e treaba lui, să se bage și unde e treaba lui, adică la funcționarea corectă a unei chestii de stat, recte CFR=ul.

  2. si dupa o privatizare, nici pe atat nu-i treaba guvernului…
    pacat ca n-au inceput cu Calatori in loc de Marfa.

  3. Pingback: Scurtissime (331) | Diverse | Robintel

  4. Pingback: O şansă naturală » Idaho un blog de Corina Georgescu