Incompetență, cu ENGIE România și Vodafone

De câteva zile am o mare dilemă. Am primit pe mail o factură de plată pentru gaz de la ENGIE. Nu e rău, pot să dau click și să ajung într-o interfață din care să o plătesc. Problema? Nu există factura înregistrată în sistemul lor. Și nu e vorba că e weekend (deși din câte știu eu calculatoarele lucrează și în weekend), pentru că treaba asta s-a întâmplat acum 10 zile. De zece zile, practic, ENGIE mi-a trimis o informare de plată pe mail, dar nu există nicio datorie de plată înregistrată în sistemul lor electronic.

Eu ce plătesc? Habar nu am. Pot să descarc un PDF care seamănă cu factura aia pe care o primeam prin poștă, dar pot avea încredere într-un PDF descărcat? Și eu pot să generez un PDF, nu e aia o problemă, și pot să fac un site care să îmi permită să fac o plată într-un cont oarecare. Dar de unde știu eu că accesez ceea ce trebuie? Mai ales când interfața lor îmi spune cu foarte multă siguranță că am de plată 0 lei?

Aș fi vrut să le raportez, așadar, această încercare de a mă păcăli (dacă am 0 lei de plată, dar cineva îmi cere în numele ENGIE niște bani, aia înseamnă că cineva vrea să mă fure, nu?). Problema următoare e că acolo m-am lovit de refuzul ENGIE de a comunica cu mine. Sigur, mi se pune la dispoziție un formular pe care îl pot completa pentru a intra în contact cu ei. Arată așa:

Să-l analizăm un pic. Avem acolo mai multe informații. Nume și prenume. Județ. Localitate. Tip client. Ok, niște date de bun simț (deși la persoană juridică bănuiesc că nu e cazul de nume și prenume). După aceea vin chestiuni precum cod client. Număr de contract – ambele informații redundante, sau care eventual pot fi indisponibile. Număr de telefon – de ce? Dacă vroiam să vă contactez telefonic o făceam. E-mail – dă-mi tu adresa, te caut eu, afli adresa mea din e-mail. Dar poate cel mai dureros e faptul că trebuie să selectezi subiectul. Nu poți avea o conversație cu ENGIE decât pe niște teme date, dacă ai o problemă care nu e acolo, de exemplu faptul că ei sunt incapabili să îmi arate niște informații de plată în interfața lor.

Am făcut verificări și nu am fost victima unui phishing, deși așa pare. Practic, ENGIE îmi cer niște bani, doar că sunt incapabili să îmi arate cât am de plată în interfața lor. E ok.

Acum hai să vorbim de Vodafone. Care sunt atât de incompetenți încât nu le merge nimic pe site. Și când zic nimic, chiar zic nimic.

Vodafone e în starea asta de minimum 10 zile, că groparu se chinuia să-și facă plata acum ceva vreme.

La Vodafone totul e mort. Nici măcar cu phishing nu poți să-i păcălești ca să le plătești factura.

Te-ai gândi că dintre toate serviciile pe care ți le poate oferi o companie, ăla prin care ia bani are maximă prioritate. Dar nu, aparent nu e cazul. Și acum stau și mă uit la imposibilitatea de a plăti, sau de a-mi confirma că într-adevăr am ceva de plată, și mă întreb dacă nu cumva suntem prea duri cu statul român.


13 Replies to “Incompetență, cu ENGIE România și Vodafone”

  1. so

    Într-o țară civilizată asta s-ar fi rezolvat rapid cu schimbarea furnizorului. Dar la noi toți au aceeași atitudine. Și atunci logic ți se pare să mergi pe varianta cea mai ieftină – dacă tot sunt batjocorit, măcar să plătesc pe măsură. Sau să renunți după câteva interacțiuni de genul ăsta și să îți muți familia într-o țară cu apă caldă – acolo vei fi văzut drept țigan, dar măcar îți vei putea plăti facturile.

  2. so

    La cât de idioți sunt, îi văd în stare să îți taie accesul la servicii și apoi te pun să plătești re-deschiderea lor.

  3. Cristian Banu

    Hm, nu mai sunt singurul care se plânge de firmele private care au ajuns mai rău ca statul. Și eu am avut o situație cu Vodafone, rezolvată după 4 (patru) luni. Plus altele în trecut de stai să te întrebi ce infrastructură informatică au. Una din spețe chiar era stupid de comică. Un număr al unui angajat la o multinațională, transferat la plecare de la ei pe cartelă. Vrut să trec cartela respectivă pe firma mea, nu se poate că numărul apărea pe un SRL închis în 2006 😀 Deci 10 ani multinaționala aia plătise un număr care în evidențele Vodafone nu apărea în contul ei 😀
    Ca pattern, de fiecare dată, după ce dai de un angajat un pic mai destupat la minte care înțelege și depune ceva eforturi, totul se pierde undeva la nivelul imediat superior și trebuie să o reiei. Și fără reclamație scrisă nu se întâmplă nimic.

  4. Dorin Lazăr

    Aș vrea să zic că sunt măcar vag interesat de ideea de a le rezolva lor problemele interne, dar nu sunt. Cred că am scris postarea asta exact în ideea pe care ai zis-o și tu: că firmele private au ajuns mai rău ca sistemul de stat.

  5. Blue

    Vezi să nu fie o factură trimisă pe o adresă greşită ! Sun unii ce se înregistrează pe site-uri cu adresele altora, sau o adresă similară cu a ta, dar fără ‘.’, ‘_’, etc, sau alt provider. Cum anumite site-uri nu-şi bat capul să trimită mail cu cod de verificare, procesul merge mai departe si te trezeşti cu tot felul de notificări, reclame, cereri de plată, etc.
    PS: Pentru utilităţi, mi-am automatizat plăţile prin Debit Direct, să-şi bată capul banca cu ei.

  6. Silviu

    Pentru Vodafone fă un clear la cookies. Nici mie nu-mi mergea în Chrome. Eu m-am prins când am încercat pe Edge și mi-a funcționat. Am văzut și eu că sunt mulți care au aceeași problemă. E greu cu comunicarea la companiile mari.

  7. Mircea

    Comportament tipic de jucator dominant pe piata. Pe de alta parte, sunt bucuros ca pot plati facturi online si nu alerg ca pe vremuri prin oras. Progres semnificativ, dupa 20+ ani.
    In alta ordind de idei, tema digitizarii in multe industrii este una complexa. In unele, esec total. Cea pentru care lucrez eu, sanatatea, este poate ce mai dezastruoasa dintre toate.

  8. Ionut

    Vodafone nu m-a anuntat ca abonamentul mi s-a terminat … timp de 2 luni … in care plateam … 10/10 companie nu recomand .

    Nu am primit banii inapoi 🙂

    Prepaid 2020

  9. Dorin Lazăr

    Dacă țin bine minte contractul ăla se prelungește automat dacă nu îi anunți că îl închei. Tu ai citit contractul? Ești sigur că l-ai citit? Și nu minți, te rog.

Comentariul tău (dacă comentezi prima oară, comentariul va ajunge în moderare)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Sprijină dorinlazar.ro

GDPR

Uniunea Europeană vrea să vă informez că nu vă folosesc datele personale pentru nimic. Și o fac aici.