Incompetență, cu ENGIE România și Vodafone

De câteva zile am o mare dilemă. Am primit pe mail o factură de plată pentru gaz de la ENGIE. Nu e rău, pot să dau click și să ajung într-o interfață din care să o plătesc. Problema? Nu există factura înregistrată în sistemul lor. Și nu e vorba că e weekend (deși din câte știu eu calculatoarele lucrează și în weekend), pentru că treaba asta s-a întâmplat acum 10 zile. De zece zile, practic, ENGIE mi-a trimis o informare de plată pe mail, dar nu există nicio datorie de plată înregistrată în sistemul lor electronic.

Eu ce plătesc? Habar nu am. Pot să descarc un PDF care seamănă cu factura aia pe care o primeam prin poștă, dar pot avea încredere într-un PDF descărcat? Și eu pot să generez un PDF, nu e aia o problemă, și pot să fac un site care să îmi permită să fac o plată într-un cont oarecare. Dar de unde știu eu că accesez ceea ce trebuie? Mai ales când interfața lor îmi spune cu foarte multă siguranță că am de plată 0 lei?

Aș fi vrut să le raportez, așadar, această încercare de a mă păcăli (dacă am 0 lei de plată, dar cineva îmi cere în numele ENGIE niște bani, aia înseamnă că cineva vrea să mă fure, nu?). Problema următoare e că acolo m-am lovit de refuzul ENGIE de a comunica cu mine. Sigur, mi se pune la dispoziție un formular pe care îl pot completa pentru a intra în contact cu ei. Arată așa:

Să-l analizăm un pic. Avem acolo mai multe informații. Nume și prenume. Județ. Localitate. Tip client. Ok, niște date de bun simț (deși la persoană juridică bănuiesc că nu e cazul de nume și prenume). După aceea vin chestiuni precum cod client. Număr de contract – ambele informații redundante, sau care eventual pot fi indisponibile. Număr de telefon – de ce? Dacă vroiam să vă contactez telefonic o făceam. E-mail – dă-mi tu adresa, te caut eu, afli adresa mea din e-mail. Dar poate cel mai dureros e faptul că trebuie să selectezi subiectul. Nu poți avea o conversație cu ENGIE decât pe niște teme date, dacă ai o problemă care nu e acolo, de exemplu faptul că ei sunt incapabili să îmi arate niște informații de plată în interfața lor.

Am făcut verificări și nu am fost victima unui phishing, deși așa pare. Practic, ENGIE îmi cer niște bani, doar că sunt incapabili să îmi arate cât am de plată în interfața lor. E ok.

Acum hai să vorbim de Vodafone. Care sunt atât de incompetenți încât nu le merge nimic pe site. Și când zic nimic, chiar zic nimic.

Vodafone e în starea asta de minimum 10 zile, că groparu se chinuia să-și facă plata acum ceva vreme.

Salut, @vodafonebuzz, cum rezolvăm problema asta? Eu chiar doresc sa plătesc pic.twitter.com/iOw6JazLRF

La Vodafone totul e mort. Nici măcar cu phishing nu poți să-i păcălești ca să le plătești factura.

Te-ai gândi că dintre toate serviciile pe care ți le poate oferi o companie, ăla prin care ia bani are maximă prioritate. Dar nu, aparent nu e cazul. Și acum stau și mă uit la imposibilitatea de a plăti, sau de a-mi confirma că într-adevăr am ceva de plată, și mă întreb dacă nu cumva suntem prea duri cu statul român.

PS: La vodafone e o problemă de cookies, și programatorii sunt prea slabi ca să le pese.