PR la instituțiile statului

Instituțiile statului nu au nevoie de reclamă; în general ideea de reclamă pentru instituțiile statului miroase a corupție, ceva ce ar trebui investigat. De exemplu, încă nu am un răspuns de ce AJOFM își făcea reclamă la Antena3 acum câțiva ani (și posibil și acum). În schimb, instituțiile au nevoie de comunicare cu publicul pentru că, până la urmă, ei comunică cu cei care dau bani pentru ca acea instituție să funcționeze. Și pentru că sunt sătul de exemple negative (site-urile senatului și ale Camerei Deputaților îmi vin la întâmplare în minte), am zis să dau câteva exemple bune.

MApN (Ministerul Apărării Naționale) are o pagină de facebook pe care o folosește destul de consistent. Din când în când mai postează niște chestii faine, de exemplu poza de mai jos (glumesc, postează chestii și mai faine).

mapn-pr

Singura problemă e amatorismul cu care e făcută treaba asta. În rest, MApN are în general conținut interesant – chestii filmate pe la acțiunile (din ce în ce mai dese) cu publicul, sau pe la exercițiile comune cu americanii. Cu un buget mai decent și cu doi fotografi ceva mai bine plătiți MApN chiar ar putea să facă treabă bună, să facă acel lucru pe care trebuie să-l facă armata română: să inspire. Până una alta, MApN merită urmăriți pe Facebook. Știu că ultima oară când vorbeam de pagina de Facebook a MApN-ului se bășicase patriotul român de duminică de faptul că pagina i-a urat lui Connect-R “la cât mai multe concerte”. Păi bine, poate s-a bășicat patriotismul în ei, dar Connect-R, țigan cum e el, e mai român dovedit decât toți patrioții ăia – în primul rând că mesajul MApN a venit ca răspuns la urările transmise de Connect-R armatei române și celor plecați peste hotare în misiuni. Cum s-ar zice, un gest de domn și patriot mai aproape de ceea ce ar trebui să fie patriotismul.

În al doilea rând, pagina de Facebook a ANAF-ului. Mi-a atras atenția că există acum câteva luni, când era scandalul cu amenzile aplicate bătrânelelor. Numai că ANAF sunt activi și ei pe Facebook, și au răspuns corect și prompt acuzelor. În plus, mai publică (cu pasiune de contabil) informații interesante. De exemplu cea de mai jos:

ANAF și MApN arată că se poate construi o strategie de comunicare prin mijloacele moderne de distribuție, chiar dacă trăiești pe banii cetățenilor. Sunt exemple bune pe care îmi doresc să le văd îmbunătățite și rafinate în timp, și adoptate și de alte instituții.

Comments

PR la instituțiile statului — 3 Comments