Multiculturalismul e o prostie (partea a nu-știu-cîta)

Am zis de nu-mai-știu cîte ori pe blogul meu că multiculturalismul e o prostie. O să o spun în continuare, că poate cineva m-o auzi, dar tare mi-e că în afară de trei-patru cititori accidentali ai blogului meu am o slabă șansă de a fi auzit.

Zilele astea vorbea Amar de Zi despre lungul drum către normalitate. Normalitatea cui? A etniei Madonnei, evident, pentru că noi, pe-aici, părem de felul nostru cît se poate de normali.

1. Dra Alina Floroi, de la SPER, m-a întrebat dacă aş vrea să scriu ceva despre ultima campanie împotriva discriminării rromilor, care presupune anumite marcaje pietonale în centrul Bucureştiului.
2. Am dat peste o reacţie mai degrabă nervoasă a lui Alexandru Negrea, aka Buddha, postată pe blogul său, faţă de această campanie.

http://www.petreanu.ro/2009/10/lungul-drum-spre-normalitate/

Marcajele pietonale sunt ceva în genul: “Sunt rrom şi am obosit să fiu călcat în picioare în fiecare zi”. Am și eu în primul rînd cîteva obiecții. În primul rînd exprimarea, de tipul: “Cînd ați renunțat să vă băteți nevasta”, sau “După ce l-ai omorît, la ce cîrciumă te-ai dus?”.

Dar nu de-asta m-am pus să scriu. Amar de Zi continuă, încercînd să analizeze ce se întîmplă, de fapt:

Poate că e un complex de inferioritate la mijloc: dacă tot apărem ca nişte înapoiaţi prin comparaţie cu Vestul, avem a a ne da şi noi mari şi intoleranţi cu unii mai nenorociţi chiar decât noi.

Ori tocmai aici vroiam să ajung. De ce sunt țiganii mai nenorociți? Asta nu o pricep. Că țiganii sunt foarte fericiți așa cum sunt nu e loc de întrebare. Tocmai, statul român, Europa și toți stîngeii disperați de auto-apreciere urlă în gura mare: “trebuie să respectăm etniile, și diferențele între noi!” Ei bine, NU.

NU, pentru că nu trebuie să respectăm diferențele dintre noi. Îmi pare rău pentru cei care mă citesc acum, dar voi fi intolerant: Nu voi respecta diferențele dintre mine și țigani. Nu sunt de acord să își dea copiii la însurătoare de la 5 ani, nu sunt de acord să își facă stat în stat, nu sunt de acord să primească dispense suplimentare, vreau să se aplice legile statului român pentru ei la fel ca și pentru mine!

Pentru că atunci, în momentul în care își trimit copiii la cerșit, poliția trebuie să ajungă la ei la poartă, și să-i ia copilul. Pentru că legea țigănească, pe care nu o cunosc și de care mă doare fix în dorsală, NU EXISTĂ – pentru că ei sunt cetățeni români, și ca cetățeni români au drepturi și obligații.

Însă etnia română, maghiară, germană, turcă din România este terorizată de etnia țigănească. Iar statul român nu face altceva decît să încurajeze, la insistențele multiculturaliste, sărăcia, oprimarea și alienarea țiganilor din România. De ce primesc alocațiile pentru copii, dacă ei nu se duc la școală? De ce primesc ajutoare sociale dacă ei nu încearcă să muncească? De ce ar munci? În fond din ajutoare sociale și din furat le ajunge cît să mențină situația actuală. Și mai sunt tîmpiți care le iau apărarea și zbiară în gura mare: “dar cum, îi oprimăm!” Poate voi, eu nu.

Amar de Zi mai vorbește (între comentarii) și despre o paralelă între afro-americani și țigani. Diferența ar fi că țiganii nu au un Martin Luther King sau Malcolm X care să vorbească pentru ei. Amuzant, probabil, că NU AU NEVOIE, pentru că le e bine așa. În fond, cartierele românilor sunt pline de Guță și de Adi Minune, televizoarele din fiecare casă sunt inundate de Inimă de țigan și Regina multiculturalistei Loredana, iar noi ne spintecăm, și tatuăm pe străzi :”Sunt rrom și am obosit să fiu călcat în picioare”.

Ce ziceți, domnilor de la SPER, de o campanie: “Sunt cetățean român, și m-am săturat să fiu călcat în picioare de statul român cu astfel de mizerii!”. Sau ce zici de: “sunt cetățean român, și doresc ca poliția să nu închidă telefonul cînd le zic că un țigan a făcut o infracțiune”. Dacă statul român s-ar sinchisi să aplice legile, dacă poliția s-ar sinchisi să fie la fel de ‘protectori și servili’ și față de țigani, dacă, dacă, dacă.

Și acum vine întrebarea: ce își doresc cei de la SPER de la această campanie? Ce vor să obțină? Mai bine să facă o campanie ca a Madonnei. Pe de altă parte, s-a încercat real vreodată integrarea țiganilor? Aplicarea acelorași legi TUTUROR? De ce se obosește lumea să afirme că sunt diferiți? Sunt cetățeni români, iar unele lucruri care li se permit încalcă constituția și drepturile omului. Parafrazînd un comentator de la blogul Amar de Zi: dacă printre obiceiurile și tradițiile lor se afla și canibalismul, îi încurajam scriind pe străzi: “Sunt rrom și cînd mă uit la voi mi-e o foame de salivez constant. Și evident, am obosit”?

Cît despre Amar de Zi, are și el dreptatea lui. Va fi un drum lung, dar drumul va fi prelungit de astfel de inițiative. În fond, dacă Rosa Parks nu se certa cu șoferul autobuzului, nu știu dacă MLK ar fi putut să schimbe ceva. Vreau inițiative venite din partea țiganilor. Cît timp ei nu se vor salvați, oricît i-am ocroti, le-am face mai mult rău. Mai mult, toate ajutoarele pe care le acordăm noi îi MOTIVEAZĂ să nu schimbe nimic. Pe principiul universal de “las-o bă, că merge și-așa”. Principiu nu românesc, ci global, ce transcede multiculturalismul.

Comments

Multiculturalismul e o prostie (partea a nu-știu-cîta) — 2 Comments

  1. Fiecare pădure are uscăturile sale. Dar vorba ta, dacă îi discriminăm pozitiv pe ţigani tot discriminaţi vor fi. Ar cam trebui să mişte şi ei din “urechi” în sensul iniţiativelor 🙂

    • Tocmai ăsta e necazul. Discriminîndu-i pozitiv le interzicem dreptul, de bază, de a decide ce e mai bun pentru comunitatea lor, cum anume vor ei să se integreze. Venim noi, mai deștepți decît ei, și zicem: aveți nevoie de X locuri la facultate, Y locuri la licee (garantate numai pentru ei) – și chestiile astea nu înseamnă nimic pentru ei. Din comunitatea lor ar trebui să se nască voci care să spună în ce fel sunt discriminați, pentru că noi, ăștia albi, trăim cu prea multe filme americane de doi lei 🙂