E nevoie de un nou site de sport

E nevoie de un nou site de sport. E imposibil să găsești informație într-un mod structurat, inteligent, fără senzaționalisme. Un site de jurnalism sportiv, fără “ce a făcut mai departe o să te lase mască”, ci cu informație brută, fără opinii foarte multe. Un site pe bani.

Site-urile de sport de azi sunt cele mai aproape de rețeaua de site-uri de pornografie. E imposibil să nu navighezi din site-urile sportive în site-uri pornografice sau în știri cu conținut pornografic. Motivul e simplu: site-urile sunt accesate gratuit. Faptul că nu plătiți, ca și clienți ai respectivelor site-uri, înseamnă că primiți un produs subvenționat prin reclame. Diferența e că reclamele de la televiziune sunt controlate de CNA, și nu sunt acționabile. Sigur, îți zic să suni acolo sau dincolo, dar efortul e mult mai mare de un simplu click.

Mă gândeam că un astfel de site, în care să ai informația organizată frumos pe categorii, în care să nu domine știrile din fotbal (din care jumătate sunt știri cu caracter pornografic), în care să îți fie foarte simplu să afli, de exemplu, când anume va juca Simona Halep. Pui un abonament de 3€/lună, 30 €/an. Pe primii trei ani îți faci un buget care nu depinde de abonamentele respective, pentru că va fi foarte greu să-i convingi pe români să plătească spre binele lor. Dar paywall-ul o să țină deoparte trolii și nebunii de net. Poți construi o comunitate, dacă dorești, cu oameni care le răspund abonaților la întrebările care nu țin strict de site-ul tău (ci, mai degrabă, de ce face Halep la Indian Wells, dacă e bine sănătoasă). Vinzi reclame, dar reclame de bun gust care să nu-ți inunde pagina, să nu îți alunge cititorii, ci, din contră, reclame utile, care să-i ajute pe cititorii tăi. Poți să-i obligi pe cei care vor să cumpere spațiu de reclamă la tine pe site să facă reclamele în așa fel încât să fie utile pentru cititorii tăi.

În vreo trei ani cred eu că o să ai cam 10000 de abonați mulțumiți de ceea ce le oferi. În vreo cinci ani, vreo 30000. Asta dacă nu te miști inteligent și nu începi să oferi conținut exclusiv: interviuri cu sportivi sau cu sponsori de turnee, conținut care ți-ar aduce destul de repede cititori. Dar, ca amfitrion al acestei antreprize, important e să menții informația sobră, fără pornografie, fără titluri șoc și fără derapaje. În orice caz, după cei trei ani de investiție inițială vor începe să conteze banii aceia din abonamentele utilizatorilor. Și o să fluieri pe lângă gard în timp ce tolo nu mai primește servite ca să șocheze lumea sportivă. Tu nu faci știrile, doar le prezinți. Îi ajuți pe oameni să intre în contact cu sportivii locali, cu echipele locale din diverse sporturi. Cu echipa de Rugby, de polo, de hochei, de handbal sau de curling. Cu jucătorii de șah sau de go sau de League of Legends. Nu doar cu cei din capitală, ci și cu cei din Brașov, Cluj, Reșița, Aiud sau Focșani.

Dar nu va fi un succes peste noapte. Va lua ani. 3, 5, nu știu. Dar după ce platforma ta va deveni un succes, după ce utilizatorii vor fi sponsorii tăi, după ce lumea scârbită de gazetele de sport pornografice se va retrage către site-ul tău, atunci vei deveni și tu profitabil și vei putea spune că ai făcut ceva util pentru tine și pentru țară. Ai mai asanat țara de cretini.

Are cineva curaj?

 

PS: Vali a amintit de treizecizero.ro și sunt de acord, genul acesta de jurnalism sportiv e cel la care mă refer. Nu-i așa că ar merge un treizecizero pe toate sporturile cu paywall?

Comments

E nevoie de un nou site de sport — 20 Comments

    • Să nu uităm, jurnaliști de sport, și-au împrumutat sintagmele de la Dobre și Țopescu. Trebuie pus șef peste ei cineva care urăște limbajul ăsta de lemn.

  1. Un site nou de sport presupune existența unui site vechi.

    Eu nu sunt mare amator de sport (de știri din domeniu cu atât mai puțin), nu am fost niciodată. Dar mie, ca om total dezinteresat de subiect, mi se pare incredibil cum la știrile sportive găsești informații despre (în ordine aleatorie):

    cine și-a tras-o cu cine;
    cine s-a certat cu cine;
    ce mașină și-a luat X (care X are ceva legătură cu sportul, dar nu cu mașinile);
    unde și-a făcut vacanța Y;
    etc

    Adică o mulțime de zgomot ce nu are legătură decât foarte vag cu sportul, dar care s-ar încadra foarte lejer la can-can.

    Plus că românii înțeleg prin sport doar fotbal. Și tenis, handbal sau gimnastică, dar doar când este o echipă românească în finale.

    • Există site-uri de sport; la ele mă refeream când ziceam că trebuie ceva nou. Da, e foarte multă mizerie și pornografie în presa sportivă, și de-asta am dat 3-5 ani pentru ca un astfel de proiect să trăiască pe picioarele proprii.

      Dar eu cred că se poate.

  2. Acum vreo câţiva ani făcuse Gazeta Sporturilor un concurs cu blogul sportiv al anului. Blogul meu, “La Stegaru’ ” (de care atunci aveam mai multă grijă decât acum), şi încă unul despre ski alpin (partieeeee punct wordpress punct com) au intrat în topul final. Ce au în comun e că ambele sunt din Braşov şi nici unul nu ştia de existenţa celuilalt până atunci.

    N-aveam bani pe vremea aia aşa că puteam doar să visez la genul de proiect despre care ai scris – în care oameni pricepuţi şi pasionaţi din diverse sporturi sunt reuniţi şi fac o treabă excelentă şi premium. Mai visam şi la o revistă lunară, ceva glossy, dar cred că trebuie nişte aroganţă financiară considerabilă ca să scoţi ceva şi pe print. Însă un site, pt început, ar fi suficient.

    • Un blog nu e ce trebuie. Să nu mă înțelegi greșit, nu e rău un blog, doar nu e ce trebuie. E mult mai dificil pentru un blog să prezinte informația structurat, citibil, căutabil. Trebuie ceva mai mult de un simplu blog; Un wordpress nu o să te ducă mai departe de cum e acum treizecizero.

  3. Bani eu zic că sunt, dar combinații nu se mai fac așa ușor, profitul nu este sigur. De ce s-ar băga?! 🙂

  4. Mă refeream că există resurse neexploatate (oameni pasionaţi şi care pot scrie bine). Ştiu că un blog nu e soluţia la ceea ce propui tu.

    Cu partenerii potriviţi m-aş asocia pt o aventură de genul ăsta.

  5. ce vrei tu este jurnalism sportiv de dinainte de Revolutie. atunci se publicau doar rezultate, comentarii, analize.
    publicatiile nisate au sansa lor, dar nu sunt business-uri din care sa faci un profit decent.

    • Nu, nu vreau jurnalism sportiv de dinainte de Revoluție. Nu vreau genul ăla de mizerie jurnalistică, să înlocuiască ce se întâmplă acum. Prefer știri corecte.

    • ti-am mai spus ca experienta proprie ti-a intunecat gandurile de asa natura incat generalizezi orice si refuzi sa crezi ca se putea si altfel.
      iti recomand o raita pe la niste arhive ca sa lecturezi presa sportiva a vremii, poate iti schimbi parerea macar partial.
      trebuie bineinteles sa faci efortul sa ignori prima pagina, cea care slavea sistemul, pagina care de altfel era scrisa de propagandisti de meserie, nu de catre cei care scriau despre sport. e pacat sa ii jignesti pe cei din urma spunandu-le ca au facut o mizerie jurnalistica.
      compara o pagina de ziar sportiv de atunci cu una de acum si mai discutam.
      eu chiar ii consider pe multi dintre ei eroi, desi padure fara uscaturi nu exista, pentru ca ne dadeau sansa sa mai citim si altceva decat despre tovarasu’ si norma la hectar.
      principial vorbind, s-ar putea chiar sa fii de acord cu mine ca jurnalismul (traditional) defapt a murit.

    • Poate ai dreptate. Din păcate eu de fiecare dată am dat peste paginile lor propagandistice, sau puternic ‘white-washed’. De minciunile convenabile, de rezultate trucate, de Rodion Cămătaru, balonul de aur, etc. 😀

    • cum spuneam, padure fara uscaturi nu exista.
      Camataru nici el nu stie cum de a reusit performanta aia.
      balonul de aur e si acum plin de controverse.
      minciuni convenabile, rezultate trucate… de traditionalul blat ai auzit? 🙂

  6. Nu sunt prea cunoscator in domeniul jurnalismului dar eu cred ca cu 90mii de euro pe luna iese un fel de gsp.ro, numai ca mai cretin si mai plin de idioti – daca se poate asa ceva.