E nevoie de un nou site de sport

E nevoie de un nou site de sport. E imposibil să găsești informație într-un mod structurat, inteligent, fără senzaționalisme. Un site de jurnalism sportiv, fără „ce a făcut mai departe o să te lase mască”, ci cu informație brută, fără opinii foarte multe. Un site pe bani.

Site-urile de sport de azi sunt cele mai aproape de rețeaua de site-uri de pornografie. E imposibil să nu navighezi din site-urile sportive în site-uri pornografice sau în știri cu conținut pornografic. Motivul e simplu: site-urile sunt accesate gratuit. Faptul că nu plătiți, ca și clienți ai respectivelor site-uri, înseamnă că primiți un produs subvenționat prin reclame. Diferența e că reclamele de la televiziune sunt controlate de CNA, și nu sunt acționabile. Sigur, îți zic să suni acolo sau dincolo, dar efortul e mult mai mare de un simplu click.

Mă gândeam că un astfel de site, în care să ai informația organizată frumos pe categorii, în care să nu domine știrile din fotbal (din care jumătate sunt știri cu caracter pornografic), în care să îți fie foarte simplu să afli, de exemplu, când anume va juca Simona Halep. Pui un abonament de 3€/lună, 30 €/an. Pe primii trei ani îți faci un buget care nu depinde de abonamentele respective, pentru că va fi foarte greu să-i convingi pe români să plătească spre binele lor. Dar paywall-ul o să țină deoparte trolii și nebunii de net. Poți construi o comunitate, dacă dorești, cu oameni care le răspund abonaților la întrebările care nu țin strict de site-ul tău (ci, mai degrabă, de ce face Halep la Indian Wells, dacă e bine sănătoasă). Vinzi reclame, dar reclame de bun gust care să nu-ți inunde pagina, să nu îți alunge cititorii, ci, din contră, reclame utile, care să-i ajute pe cititorii tăi. Poți să-i obligi pe cei care vor să cumpere spațiu de reclamă la tine pe site să facă reclamele în așa fel încât să fie utile pentru cititorii tăi.

În vreo trei ani cred eu că o să ai cam 10000 de abonați mulțumiți de ceea ce le oferi. În vreo cinci ani, vreo 30000. Asta dacă nu te miști inteligent și nu începi să oferi conținut exclusiv: interviuri cu sportivi sau cu sponsori de turnee, conținut care ți-ar aduce destul de repede cititori. Dar, ca amfitrion al acestei antreprize, important e să menții informația sobră, fără pornografie, fără titluri șoc și fără derapaje. În orice caz, după cei trei ani de investiție inițială vor începe să conteze banii aceia din abonamentele utilizatorilor. Și o să fluieri pe lângă gard în timp ce tolo nu mai primește servite ca să șocheze lumea sportivă. Tu nu faci știrile, doar le prezinți. Îi ajuți pe oameni să intre în contact cu sportivii locali, cu echipele locale din diverse sporturi. Cu echipa de Rugby, de polo, de hochei, de handbal sau de curling. Cu jucătorii de șah sau de go sau de League of Legends. Nu doar cu cei din capitală, ci și cu cei din Brașov, Cluj, Reșița, Aiud sau Focșani.

Dar nu va fi un succes peste noapte. Va lua ani. 3, 5, nu știu. Dar după ce platforma ta va deveni un succes, după ce utilizatorii vor fi sponsorii tăi, după ce lumea scârbită de gazetele de sport pornografice se va retrage către site-ul tău, atunci vei deveni și tu profitabil și vei putea spune că ai făcut ceva util pentru tine și pentru țară. Ai mai asanat țara de cretini.

Are cineva curaj?

PS: Vali a amintit de treizecizero.ro și sunt de acord, genul acesta de jurnalism sportiv e cel la care mă refer. Nu-i așa că ar merge un treizecizero pe toate sporturile cu paywall?