Ninel Peia și amplitudinea penibilului

Un parlamentar al României se bate cu un american de origine maghiară în legătură cu o lege din Parlamentul României. Pentru că asta face Ninel Peia, un tip care activează în Parlamentul României de 4 ani – își motivează incompetența cu faptul că vampirul Soros ar veni noaptea la tineretul român și i-ar fura inocența. Așadar, bal:

Peia vs Soros

Omul a deschis și un vot, pe site-ul lui, de unde șterge constant voturi din partea lui Soros. Știm lucrul ăsta pentru că ăștia cu Internet i-au urmărit voturile de ceva vreme. În plus, orice om cu educație știe câteva lucruri de bază:

  1. Nu din cauza educației sexuale „obligatorii” suntem campioni la mame minore, ci din lipsa ei.
  2. Legea pentru salvarea inocenței copilăriei e doar un punct de intrare pentru reinstaurarea cenzurii în masă.
  3. Dacă tu, ca deputat, te lupți cu Soros pentru o anumită lege înseamnă că ești incompetent la munca ta. Eu pe munca mea sunt stăpân, și nu pot aprecia un individ care acuză în stânga și-n dreapta pentru că a venit cu o idee proastă pe care nici Infractamentul românesc nu o susține.

Acum, legea pentru salvarea inocenței copilăriei pare o chestie absolut genială. Da, sigur, vrem să ferim copiii să afle că există sex până la 18 ani. Lucru cam greu de făcut, în momentul în care ai sărăcie materială, sărăcie morală combinată cu mass-media prezentă în orice aspect al vieții copilului. Bănuiesc că după ce află că nu funcționează, domnul Ninel va propune să obligăm toți copiii la tratamente hormonale ca să ne asigurăm că nu se vor atinge de organele sexuale până la magica vârstă de 18 ani. Sau, cine știe, poate vine cu ceva mai inteligent, gen plasarea fiecărui copil în centre publice unde vor fi închiși într-un acvariu și urmăriți, individual, să nu cumva să facă chestii ne-inocente. Știi cum e, să obligăm copiii să fie inocenți până la 18 ani, când tovarășul Peia le dă voie să se joace de-a mama și de-a tata.

Indivizii aceștia precum Peia sunt revoltători pentru că ei consideră că pot legifera mișcări și direcții sociale. Așteptăm cu nerăbdare o lege de la domnul Peia să interzică gravitația peste 8.9 m/s2 pentru că dânsului i se pare exagerat de mult 9.8, și ar ajuta foarte mult mai ales cu poluarea. Da, domnule Peia! Așa ceva așteptăm de la dumneavoastră. Partikip!


Comments

Ninel Peia și amplitudinea penibilului — 12 Comments

  1. psd nici nu vrea să stopeze naşterile adolescentelor, de la ţară, din familiile sărace. E resursa lor principală şi o protejează, ce ipocrit să fie Peia ăla, să se ascundă după cuvinte precum inocenţa,

    • Totusi electoratul care a votat pentru “protejarea” familiei e foarte numeros. Ma mir cum de cei de la PNL n-au lansat nimic sa ii momeasca sau poate s-au obisnuit deja cu ideea ca sunt majoritar ai PSD, care probabil vrea sa nu ii scape spre dezaxati ca Diaconu sau Capsali.

    • Electoratul respectiv nu înțelege ce votează. Dar deja discuția e diferită.

      Nu mai urmăresc mișcările din politica românească, și mi-e greu să văd un PNL care face ceva diferit de PSD.

  2. Referitor la propunerea lui, mie mi-a sărit asta in fata si aici m-am oprit: …”Practici pe care Biblia le consideră a fi aberaţii, deviaţii de la normalitatea sexuală”…
    Totuși, lasă-ma sa te întreb așa:
    1. Cine e de vina ca un tip ca el a ajuns deputat?
    2. De ce nu se implica mai mulți oameni ‘normali’ (aka raționali) in politica? Întreb pentru ca e bine ca astfel de caractere sunt sancționate pe un blog public, dar mi-e teama ca nu e de-ajuns.

    If you want to beat the system, you should try doing it from inside the system – Mr. Robot

  3. Simplu – politica e un club unde dacă ești curat (adică ne-santajabil) nu intrii. Sunt forme de intrare teoretic (multe semnături) dar nu te pun într-o poziție eligibilă. Bun, de curând au început să fie excepții, dar în mare cam așa e.

  4. Totuși, dacă am corela numărul de accidente rutiere cu fatalități și răniri grave / mutilări permanente de la noi cu educația, am putea concluziona că se petrec din pricina lipsei de informare / educație, că o bună parte dintre șoferi sunt incompetenți practic și psihic, că nu au măcar un carnet obținut după o perioadă instructivă și examinare.
    După cum bine știm însă, cît se poate de practic, permisul se ia după testare psihologică, examen teoretic și probă practică, iar știrile abundă în dramele iscate de… ați ghicit, ignoranța multor participanți la trafic.
    Prin extrapolarea chestiunii către educația sexuală, am putea prognoza că eforturile nu vor avea efectul scontat. Noroc că n-o să extrapolăm, nu-i așa?

    Apoi, argumentul tinerelor mame este de un ridicol fără precedent. De fapt, tocmai precedentul ne pune în dificultate. Un număr semnificativ de adolescente rămîn gravide. Nu de acum, cînd informația oricum abundă, ci situația era la fel și acum cinci, zece, douăzeci de ani. Nu de acum, cînd televiziunile și internetul, mai ales, ajung pe retina lor înaintea profesorului de educație sexuală.

    De fapt, meciul se dă între penibil și ipocrizie. Ipocrizia arată cu degetul către penibil, uitînd poate că că premisele așa-zis raționale sunt la fel de trainice ca hîrtia igienică reciclată pe timp de ploaie. Uitînd că modelul social orientat către en-tah-tain-ment promovează de mai bine de douăzecișicinci de ani (la noi) futaiul ca activitate primordial recreativă. Urangutanii strîmbă din nas cînd văd vreo femeie alăptînd în public, parcă de ciudă că le readuce în atenție principalul scop al futaiului: reproducerea. Nu se mai lipește faianța bine în baie, nu mai intră porția de whateverxxxtube și mult mai grav: parcă nici nu le mai vine să agațe cîte-o bagaboantă pentru exerciții fizice recreative și să-i dea jet înainte să-i vină vreo idee.

    Ninel e un penibil care iese în evidență și ne face să ne burzuluim la el pe internet. Penibilii autentici zac însă în umbră. Cînd totuși se afișează, se machiază pe fugă și devin ipocriții de suprafață.

    Însă, frică ar trebui să ne fie nu de “pericolul” sau “penibilul” pe care îl cunoaștem, ci de cel pe care nu îl (sau nu vrem să îl) (re)cunoașțem.

    Zic și eu.

  5. Nu prea există educaţie sexuală, sau ceea ce înţelegem noi, ultimele 3 generaţii, prin educaţie sexuală nu prea are de-a face nici cu ortodoxul Peia, nici cu evreul Soros.

    Aşa-zisa educaţie sexuală într-o formă foarte rudimentară sub alde Ceaşcă şi în forma pe care o cunoaştem noi în şcoli începând cu 1995-1998 este de fapt inutilă, şi, privită la rece, ilogică.

    Despre ce vorbeşte ea? vorbeşte de prezervativ, de a te feri de boli, printre care şi infecţia cu HIV, de droguri şi seringi, de sarcini nedorite şi oameni dubioşi. Aceleaşi avertismente pe care le scriau în revista Bravo. Completate cu schiţele aparatului reproducător.

    Adică oamenii care au conceput aceste reguli în anii 1990 (imitându-le pe cele ale ţărilor industriale, cu <3% populaţie rurală) presupuneau că se adresează clasei muncitoare urbane. Vorbeau unora care trăiau “la blocurile gri”. Nu conta cine sunt ei. Muncitor, inginer, funcţionar, zugrav, doctor, mecanic, câtă vreme trăiau “la blocurile gri” şi aveau Dacie, erau parte a clasei muncitoare urbane. Se uitau la aceleaşi filme, citeau cam aceleaşi cărţi şi ziare, cei care se preocupau de citit, beau cam aceleaşi soiuri de bere.

    Copiii acestei clase muncitoare urbane erau în mare parte mici golani cu şapcă de rapper, tricou de rocker şi trening de manelist sau fetele care umblă seara cu ei. La cluburile, barurile şi sălile de păcănele “dintre blocurile gri”. Oricât de cuminte ai fi fost, făceai ce făceai şi tot te-ai fi dus într-o seară cu colegii de şcoală la biliard sau la păcănele dacă erai elev în anii 1990.

    Astfel încât oricine “educa” un astfel de puşti, părintele sau profesorul, avea în minte în primul rând să îl împiedice să facă vreo prostie. Fata să nu rămână gravidă, să nu ia vreo BTS, băieţii să nu ia vreo BTS sau să nu facă vreo măgărie (bătaie, furtişag etc) care să rezulte în exmatricularea de la şcoală. Toate discuţiile se purtau în jurul acestei idei: nu face sex cu cine nu trebuie. Şi chiar dacă o faci, fă-o cu prezervativ. Nu umbla cu drogangii sau cu hoţi. Nu bea alcool, şi cu atât mai mult cu cât eşti undeva printre necunoscuţi. (Nimeni nu s-ar fi gândit la posibilitatea de a nu face sex, în general – clasa muncitoare era convinsă că toată lumea din jur o face pe la colţuri, dar se jenează să recunoască. Când ai fi spus “aia nu se fute cu nimeni”, lumea ar fi râs.)

    Şi atunci se devia atenţia de la adevăratele probleme care apar atunci când e vorba de sex şi relaţii. Posibilitatea unei relaţii de lungă durată. Posibilitatea de a te agăţa de un fraier şi a-l presa încet-încet într-o căsătorie. Eventual rămânând gravidă. Posibilitatea unei căsătorii aranjate de familie – era o treabă dificilă în mediul “blocurilor gri”. Fiindcă, spre deosebire de sat, CAP sau oraş monoindustrial, unde toată lumea cunoştea pe toată lumea, în mediul blocurilor gri erau oameni veniţi de peste tot din ţară, care nu se cunoşteau între ei. Şi după 2000 au început vânzările de apartamente, unii au venit, alţii au plecat.

    Adolescentele rămân gravide fiindcă nu au ştiut să folosească prezervativul… sau fiindcă au vrut să îl agaţe pe fraier pentru totdeauna, să îl oblige la căsătorie?

    Gigeii cu şapcă pusă invers fac sex pentru că sunt potenţi şi îi obligă hormonii… sau pentru că sunt într-o relaţie? Pentru că, înainte de a o face, “erau cu ea”, îi cunoştea tot cartierul ca “fiind împreună”?

    Tipul care s-a apucat de droguri a făcut-o aşa, pur şi simplu (de unde? există magazin de droguri la colţ?)… sau era într-o ceată de golani în care a tras unul, l-a imitat altul, le-a furnizat marfa altul ş.a.m.d.?

    Alinuţa face sex… cu cine? Înainte de a o face, trebuie “să aibă prieten”. Nu s-a dus la întâmplare la unul de pe stradă, l-a tras de mână în casă şi i-a spus “hai să ne futem”. Era “prietenul ei”. Aveau “o relaţie”.

    I se spune unei fete să facă / să nu facă avort, calul de bătaie al conflictului dintre comuniştii lui Ceaşcă şi moderni. Primul decret-lege al CFSN, din 26.12.1989. Nici nu se răcise bine cadavrul lui Ceaşcă. Dar avortul este doar consecinţa unui accident în timp ce făceau sex… sau ea chiar concepe posibilitatea de a face un copil? Chiar dacă pe moment nu dorea asta?

    Dacă ieşi din prejudecăţile clasei muncitoare urbane dintre 1980-2004 şi încerci să gândeşti un pic altfel (ca un religios care nu concepe avortul, sau ca un conservator pentru care toate relaţiile sociale sunt aranjate de familie şi un act sexual întâmplător cu un necunoscut e ceva monstruos şi imposibil) realizezi dintr-o dată că toată povestea cu educaţia sexuală e un balon de săpun. Şi că, de fapt, cei cărora ai vrea să te adresezi sunt la fel de conservatori precum Ceaşcă însuşi.

Comentariul tău