Nu ai luat bacul? Hai la facultate, că așa e de frumos…

Într-o mișcare pe care o întrezăream încă de la începutul verii, dar pe care am sperat că nu o să o văd aplicată, PSD-ul, acest monstru de incompetență și corupție, prin tov. Ecaterina Andronescu, tov. Cristian Dumitrescu și tov. Titus Corlățeanu introduc spre votare o lege după chipul și asemănarea partidului din care fac parte:

Absolventii invatamantului liceal cu diploma de absolvire si media de absolvire cel putin nota 7 care nu au promovat examenul de Bacalaureat au dreptul sa urmeze in universitati, in conditiile aprobate de Senatele universitare, un an pregatitor, potrivit programelor de studii de licenta, organizate legal in universitate, si programei de bacalaureat.

Senatul universitar stabileste conditiile de inscriere si de finantare a studiilor in anul pregatitor.

Absolventii anului pregatitor care promoveaza si examenul de bacalaureat pot beneficia de echivalarea totala sau partiala a studiilor efectuate in anul I al programului de licenta si pot continua studiile, in conditiile stabilite de senatul universitatii.

Absolventii de liceu care nu au promovat examenul de bacalaureat beneficiaza de finantare in scolile postliceale de stat, organizate in reteaua MECTS.

Statul sustine financiar absolventii de liceu care se incadreaza in prevederile aliniatului 1 – adica „Absolventii invatamantului liceal cu diploma de absolvire si media de absolvire cel putin nota 7 care nu au promovat examenul de Bacalaureat au dreptul sa urmeze in universitati, in conditiile aprobate de Senatele universitare, un an pregatitor, potrivit programelor de studii de licenta, organizate legal in universitate, si programei de bacalaureat” – cu o finantare corespunzatoare, cel putin la nivelul ajutorului de somaj.

(știrea originală e aici)

Mă întreb în mod natural cum de nu s-a gîndit tov. Andronescu să le ofere șansa de a se prezenta direct pentru diploma de doctorat. La o adică de ce nu, dacă e vorba să sărim etape, la ce mai sunt bune examenele de la sfîrșitul anilor? La ce bun sesiune? Facem 3, 5 ani cu masterul, după care încă 5 ani pentru un doctorat… ăia sunt inutili în fața nevoii de a fi împlinit din punct de vedere social, pentru că, nu, studenții sunt debusolați dacă nu sunt încărcați cu mizerii mentale de către școli. Hai să-i punem față în față cu examenul de doctorat și să nu-l facem nici pe ăla foarte greu, că după aia surmenăm tinerii… Și pac, bagă etnobotanice, vorba tovarășei Andronescu, că deh, asta a făcut și ea înainte să dea proiecte de legi în Parlament.

Să luăm lucrurile în ordine. Primele trei articole impun ca universitățile să accepte oameni care nu au capacitatea intelectuală de a lua bacalaureatul și să-i învețe materie de facultate pentru că, nu, e mai ușoară. Adică prostanul a eșuat deși a avut doi ani să învețe cît se face în două ore de curs la Analiză matematică în facultate (da, deștepților, atîta e analiza de a XI-a și a XII-a – două ore de curs de anul I la facultate), dar în mod sigur, se va mobiliza să pice cu brio examenul de Analiză de la facultate, și este întreținut în direcția asta de prea-bogatul stat român.

Mai apoi, statul susține financiar școlarizarea în postliceale, deși ÎNVĂȚĂMÎNTUL OBLIGATORIU ÎN ROMÂNIA E DE 10+1 CLASE!!! Foarte tare. Sigur, o inconsistență tovărășească ce își primește aplauzele în plenul Congresului PCRPSD.

Dar cea mai tare fază e aia de pe final. Adică statul se obligă să susțină financiar pe intrușii ăștia care au pierdut timpul toată vara prin cluburi și n-au avut chef să invețe. În schimb, dacă ești prost, tîmpit, dobitoc să-ți iei bacul și să intri la facultate, dar la secție cu plată, ghinionul tău. Mai bine picai bacul și statul te ținea în brațe etern, pentru că ești un special.

Apoi, motivația e absolut delicioasă. O las pe tov. Andronescu să preia microfonul, dar o să-mi permit mici paranteze:

Modul in care au fost abordate subiectele, lipsa pregatirii corespunzatoare a cadrului general al examinarii (e primul an în care CHIAR s-au pregătit bine cei de la minister) au condus la nepromovarea examenului de bacalaureat de multi dintre elevii cotati cu rezultate profesionale bune pe parcursul anilor de liceu (pentru că testele standardizate nu-s bune, ci doar subiectivitatea profesorilor în cei patru ani de liceu e cea care ar trebui să decidă). In absenta unor masuri de insertie pe piata muncii va creste ingrijorator de mult riscul unor derapaje de la o evolutie personala si in cariera profesionala normala (la ultimul tîrg de locuri de muncă în Brașov s-au pus la dispoziție 1262 de locuri de muncă, s-au ocupat 56). Ca urmare, initiatorii acestui act normativ considera de datoria Parlamentului sa intervina cu masuri care sa-i sprijine pe cei capabili si interesati de formarea lor profesionala (și să restabilească gloria socialismului în lume, în numele lui Marx, Lenin, Stalin și în frunte și în inimă cu tov. CeaușescuAndronescu!!! care ne-a cerut cotă la numărul de absolvenți. Uraaa! Ura! Ura!)

O să închei, din nou, cu un citat din Funeriu, care în momentul ăsta cred că e singurul ministru care a luptat contra corupției în România:

Este o initiativa nastrusnica, iresponsabila, care evident nu va avea succes. (…) Este o initiativa fara niciun fel de corespondent nici in Europa si niciunde altundeva in lume. Face parte din ceea ce eu numesc, fara niciun fel de emotie, scolarizarea mediocritatii. (…) Denota modul si gandirea in care acest minister a fost condus, avand in vedere cine a initiat acest lucru

Pentru că am uitat să vă zic, tov. Andronescu a condus ministerul educației odată. Și iată ce boboc l-a făcut.

Uraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!