Pentru cei ce zic că n-am inimă

Haideți din nou, cu petiția de la tovarășii ProTv.

Zi de zi la ProTv se văd crime datorate băuturii. Nu înregistrate, doar reportaje de la crime. Dar nu văd nicăieri o petiție contra alcoolului.

Zi de zi pe stradă văd sărăcie. Copii care în loc să se ducă la școală stau să cerșească. Nu văd nici o petiție și nici o soluție contra sărăciei ce îi conduce acolo.

Cei care chinuie animale sunt prost educați. Dar nu văd nicăieri o petiție contra lipsei de educație.

Văd în schimb o petiție cu aer de brainwashing care vrea să facă o poliție a animalelor. Cel mai probabil din banii MEI! Adică ai contribuabilului, adică și al dobitocilor care o semnează.

Nu văd nici o opinie contra posturilor care PUBLICĂ astfel de materiale. Dar ProTV-ul nu poate publica o astfel de opinie.

Dar a ‘proteja’ verbal animalele e un lucru lejer. Nu avem nici o problemă să strîngem semnături pentru ajutarea animalelor – aproape 48000 de semnături s-au strîns pînă acum! Dar avem o problemă să strîngem semnături cînd acele chestii privesc ființe umane. Și da, nu dăm doi lei pe educație, cultură. Îl pupăm în fund pe alde Becali pentru că are bani.

Dar nu suntem în stare să ne strîngem contra ADEVĂRATELOR rele. De ce? Pentru că e mai lejer așa.

Le doresc lobotomie ușoară celor care au semnat petiția, laolaltă cu cei care au chinuit pisica.

Unde e petiţia care luptă contra părinţilor ce-şi bat copiii?

Și dispăreți, acum, semnați petiția pentru animale, și mergeți acasă să vă bateți copiii.

PS: Încă două lucruri:

  1. Există o lege pentru protecţia animalelor. Nu mai e nevoie de încă una: http://www.dreptonline.ro/legislatie/lege_protectia_animalelor.php
  2. Nu zic că animalele trebuie brutalizate. E doar o chestie de priorităţi.

PS: Fraze cheie de pe messenger:

(4:39:51 PM) Dorin: Nu am zis că trebuie brutalizate.
(4:39:52 PM) Dorin: Yup
(4:40:01 PM) Dorin: Deci nu zic că pana mea, să nu fie.
(4:40:09 PM) Dorin: doar să nu se dea proştii cu fundul de pămînt
(4:40:17 PM) Dorin: pentru ceva constructiv n-ar semna bizonii
(4:40:28 PM) Dorin: dar pentru mizeria asta… imediat 50.000 de semnături

(4:57:14 PM) Dorin: Iar ProTv-ul militînd contra violenţei de orice fel e ca şi cum ar milita un bordel pentru virginitatea pînă la căsătorie

Comments

Pentru cei ce zic că n-am inimă — 22 Comments

  1. Eu nu zic că n-ai inimă. Chestia asta o şocat aşa mult că o fost filmată explicit, şi se vedea clar ce se întâmpla. Aş vrea să văd reacţiile oamenilor dacă ar exista filmări cu nişte cazuri de violenţă în familie, dacă tot vorbim despre violenţă asupra unor fiinţe fără apărare. Copii bătuţi, bunici bătute, mame bătute. Ugh.

  2. Tot nu ai inima 🙂 . Ce o sa-mi faci? Ca oricum mi-au dat jos blogul :)). Da revenim, mai rai, mai agresivi. Tine cont ca vorbesc la plural, omule fara inima.

  3. Din cate stiu parca sunt (ori erau) cateva reclame la televizor apropos de violenta in familie – nu-mi amintesc exact care anume este organizatia.

    Revening la chestia cu animalele – nu am inteles exact din ceea ce ai scris despre ce petitie ii vorba sau ce vor cei de la PRO TV sa faca anume dar spun doar ca in alte tari, inclusiv unde-s acum, politia animalelor chiar exista. Ii o organizatie sponsorizata de stat (10%) iar restul banilor (90%) is donatii.

    Eu nu-ti inteleg exact frustrarea cum de altfel nu inteleg nici bufoneriile si refularile “maronii” ale altora referitoare la acest subiect.

    Cumva, cred ca ai dramatizat si ai dat o importanta mult prea mare. Daca vrei musai sa faci CEVA, eu propun sa pornesti o campanie impotriva violentei in general – incluzand-o si pe aceea verbala, de ce nu? Si tu poti la o adica sa faci o petitie. Eu promit sa o semnez.

  4. Nu e vorba de inima… e vorba de creierul lipsa de care ii acuza pe altii. Daca tu nu esti in stare sa faci diferente intre doua probleme sociale care nu au treaba una cu alta, e destul de grav. Iar faptul ca jignesti niste oameni care fac ceva in loc sa dea din papagal e si mai mioritic. In fine… nici nu stiu de ce imi racesc tastele de pomana…

  5. Dora: Aşa e. Doar că dacă s-ar da aşa ceva pe post, oamenii cel mult ar recunoaşte ceea ce fac/ceea ce li se întîmplă acasă. Și, din contră, vei vedea că mulți vor spune: “a făcut el ceva, și-a meritat-o”. Muzica hip-hop povesteşte de astfel de mizerii, dar nimănui nu-i pasă, ba mai mult, se interzice muzica. O strategie salutară.
    Oana: vezi un comentariu mai jos, nu am nici creier.
    Eirescu: Eu cred că am explicat foarte clar care sunt problemele mele. Mă deranjează foarte mult faptul că ProTv-ul prezintă de ani buni crime inimaginabile în jurnalul de știri de la ora 5, dar mobilizează o țară întreagă pentru o pisică. Şi în timp ce ţara plînge pisica, o altă crimă se petrece în românia, un alt copil va rămîne marcat pe viaţă din cauza violenţei pe care ProTv o face ACCEPTABILĂ. Pentru că prezentarea la ştiri a acestor subiecte face violenţa acceptabilă. Cînd profesorii au fost filmaţi în timp ce erau agresaţi sau în timp ce au agresat, s-au mobilizat… cîţi? 500 de oameni, pe care îi privea direct problema? Iar pentru a termina cu răspunsul meu: există o lege pentru protecţia animalelor, se pot face demersuri pentru o poliţie privată a animalelor, şi da, o să fac o petiţie contra violenţei televizate. Urmăreşte-mi blogul. Mulţumesc
    Goriulian: Eu pot face diferenţa clară între două probleme sociale, şi de bună seamă tu nu ştii să citeşti pînă la capăt. Jignesc oamenii care reacţionează pentru o pisică mai repede decît reacţionează pentru mii de oameni care au trecut prin jurnalele ProTv.
    PS: Goriulian, tastînd îţi încălzeşti tastele.

  6. Probabil pentru o pisica nu conteaza ca e lovita de un pantof de firma sau de un picior gol plin de mizerie.
    Probabil pentru un derbedeu nu conteaza daca loveste o pisica maidaneza sau una de rasa cu fundita la gat.
    Probabil pentru o televiizune nu conteaza daca relateaza despre un viol asupra unui foste manechine, acum in varsta de 75 de ani sau asupra unei foste muncitoare acum in varsta de 71 de ani.
    Nu stiu cat de important e ca pentru noi astia care privim sa conteze daca radem sau ne intristam cand vedem un motan in aterizare, indiferent daca izul ragaitului ede bere scumpa ori spirt colorat. Nu stiu daca atunci cand privim batrana e important ca vrem sa ii privim sanii lasati sau ne infioram ca ar putea fi in locul ei o bunica, o matusa sau chiar … Cred ca important e sa nu privim numa fara sa luam atitudine, sa se ajunga ca o femeie cu sanii lasati sa loveasca o pisica dupa ce a inhalat o doza de alcool. Cu sau fara spirt. Sau conteaza?

  7. Nu contează. Contează numai violenţa. Manifestul trebuie să meargă împotriva violenţei DE ORICE FEL. Nu pentru o poliţie a animalelor. Poliţia animalelor e împotriva oricărei necesităţi reale – CE POATE FACE o poliţie a animalelor? Bate la uşă să vadă dacă îţi baţi pisica, tu le zici: “stai un pic că tre’ să termin de bătut copilul” şi deschizi apoi uşa?
    O poliţie a animalelor în România e o treabă vulgară

  8. Threadu-rile parca pot fi paralele nu? In functie de marimea task-ului le dai si prioritati. Du-te intr-un sat de romi si fa o politie numita “Batutul copiilor”. Se va deschide usa: “Va bateti copilul?”. “Cum sa il bat?, matale nu vezi ca nu e acasa, doar e la cersit acuma!. Dar imi bat calul daca vreti sa stiti!”
    Gandirea ta: “Calul nu ne intereseaza, o zi buna!”

  9. Bine că ştii care e gîndirea mea.
    Nu am condamnat poliţia că a plasat amenda prevăzută în lege celor care au omorît pisica. Ceea ce s-a întîmplat.
    O dovadă că EXISTĂ o lege pentru protecţia animalelor. Şi că nu e nevoie de o poliţie a animalelor. În schimb a fost o reclamă excelentă pentru ProTv care cîştigă expunere, cîştigă fani, cîştigă mai mulţi lobotomizaţi care se uită cu ochii injectaţi la ştirile de la ora 5 cu gîndul că ProTv are grijă de ei.
    Şi da, există o poliţie numită ‘Bătutul copiilor’. Se numeşte “Poliţia română” şi e obligată să vegheze asupra respectării TUTUROR legilor care se dau în ţara asta.
    Gîndirea ta despre gîndirea mea e greşită. Mulţumesc

  10. Parca cazusem de acord ca nu conteaza privitu’ fie el si injectat. Nu mai pomeni atata PROTV ca o sa creada lumea ca ai o “fosta” acolo! 🙂 Glumesc 🙂 Daca tatal bate copilu’, copilu bate calu e adevarat ca e mai important sa nu moara copilu’ de bataie. Asta ca sa stam in extreme cum iti place tie. Sa nu imi zici ca isi face efectul privitu’ la posturi extreme.

  11. Nu contează că e vorba de un fost fotomodel sau o muncitoare. Contează privitul, pentru că tăcerea privitorului încurajează tacit fapta. ProTv-ul e parte din ecuaţie, fie că vrem sau nu vrem treaba asta. E părtaş pentru că propagă clipul cu pisica, de exemplu.
    Îmi aminteşte de versurile unei piese ale Adei Milea: “Are mama un copil”.

    Are mama un copil
    Vrea să-l facă imbecil
    Şi-l pune la ce vrea ea
    Şi nu-l las-a cuvînta
    Şi copilul are-un cîne
    Ar’ pe cin’ să se răzbune
    Şi-l loveşte pe Grivei
    De din cap îi sar scîntei
    Cîinele-i înnebunit
    Tata fuge îngrozit
    Toţi se-adăpostesc grămadă
    Familia unită rabdă…

  12. Doamne, dar multe s-au mai zis. Le pun pe puncte:

    1. Romănia NU (repet NU) are o problemă cu violenţa la scara pe care o spui tu, încă. Atunci când o să ajungi să te vaiţi că puştiul tău de 6 ani te-a împuşcat în tâmplă, sau că după ora 22, pe stradă, te-a înjunghiat unu ce halucina pe droguri… atunci să te vaiţi cum te vaiţi azi, căci vom fi fost ca în tărâmul făgăduinţei, perla lumii de azi, unde toţi românii visează sa fie.

    2. Sărăcia şi prostia nu poat fi abolite prin petiţii. Doar ştie toată lumea asta.

    3. O petiţie contra violenţei în general este o frecţie la piciorul de lemn, precum miss univers “va face pace în lume”.

    4. O petiţie clară, pe un subiect îngust are şanse.

    5. Nu e nimic rău cu o poliţie a animalelor şi mai toate ţările civilizate (inclusiv în Europa) au aşa ceva.

    6. Violenţa faţă de animale este şi ea o problemă, faptul că sunt şi alte probleme nu înseamnă ca nimic nu trebuie făcut împotriva acestei probleme. Fiecare cu soluţia ei. Nu cred că te opui acestei petiţii dar cred că divaghezi de la subiectul unei probleme aducând alte probleme în discuţie care nu îşi au sensul în context. Fiecare problemă trebe luată şi rezolvată pe rand în contextul ei.

    Gata,
    Raul

  13. PS: Eşti învitatul meu să porneşti o petiţie contra violenţei în familie. De ce să te vaiţi cănd poţi face ceva? Poţi face ceva?

    PS2: De ce nu trimiţi opinia ta ProTV-ului. În special partea cu ştirile de la ora 5…

  14. Deoarece abia acum am facut rost de net, si cred eu ca din cauza pisici mi-au dat netul jos aia de la RDS :). Zic asa:
    1. Ai creier. Stai linistit. Asta pot garanta. Ai si inima, doar ca tu urmaresti alt scop. Eu glumeam.
    2. Exista iubitori de animale, iubitori de copii, iubitori de… de… Fiecare are dreptul sa semneze ce i se pare important. Ca mie mi se pare important sa avem politia animalelor, cu toate ca sunt constienta ca va fi la fel de corupta ca si politia umana, asta este. Eu sunt pentru, cu toate ca nu sunt sigura la ce ar folosi.
    3. Eu iti respect punctul de vedere. Si chiar sunt de acord cu ceea ce ai spus. Dar asa cum ai spus si tu, eu nu ma uit la acele stiri, asa ca nu ma afecteaza. Nici pisica in cauza nu am vazut-o, pentru ca nu ma pot uita la asa ceva. Apar drepturile animalelor pentru ca detin. Asa cum parintii apara drepturile copilului, tot pentru ca detin. Eu nu detin, dar sunt de acord cu dreptul copilului. Stii ca azi in scoli se face educatie cu privire la asta? Nepoata mea a venit acasa spunand ca au venit aia de la drepturile copilului. Ne-s spus ca nu mai avem voie sa o certam, pentru ca iau dat aia telefonul. Noroc ca mizez pe creierul ei, altfel as fi batut-o sa-si revina :). Asta era o gluma – cu bataia – dar ideea e ca acum copii stiu ce drepturi au. Pisicile nu au aflat.
    4. Tot imi esti simpatic. Tot imi place cum scrii. Tot, tot… si imi pare rau ca nu mai ai creier. Am eu un kg in frigider, iti ajunge? :p

  15. Oana, am fost de acord cu tine, pînă la punctul 3. Problema e că părinţii NU APĂRĂ drepturile copilului, ci chiar le încalcă grosolan. Asta zice raportul UNICEF. 73% din părinţi îşi bat copiii. Şi nu cred că 73% din români bat animalele. Eu doar am pus nişte chestii pe cîntar.

  16. Mi se pare un numar prea mare de partinti agresori. In cazul asta chiar e o problema. Eu nu inteleg de ce ii fac? Doar pentru a isi pune mintea cu un copil pentru ca sunt ei frustrati? Chiar nu pot sa inteleg. Acum e legal avortul. Decat sa-l faci ca sa-l chinui, mai bine nu. Eu nu stiam raportul UNICEF.

  17. Pentru că şi avortul costă? Pentru că nu e ‘creştinesc’? Sau pentru că nu au nici măcar atîta cultură sexuală cît să prevină? Nu ştiu exact DE CE, dar ştiu că se întîmplă. Şi asta în contextul în care UNICEF consideră că s-au făcut progrese…

  18. Ok. Deci ziceai pe celălalt post că „Poliţia e plătită să ocrotească respectarea legilor. TUTUROR legilor”. Nici nu am zis altceva. Dar poliţia este organizată pe diverse unităţi care se ocupă, de exemplu de: logistică, investigaţii criminalistice, fraude, arme de foc, explozibili şi substanţe toxice, ordine publică, trafic rutier etc etc etc. Pe lângă astea, în unele ţări există şi un departament care se ocupă de protecţia animalelor. Se numeşte „Animal Services” sau „Animal Control”. Oamenii ăia sunt instruiţi să recunoască abuzuri, ştiu cum să se ocupe de animale (au un fel de laţuri cu care pot să imobilizeze un animal, au automobile speciale cu care pot transporta animale etc).

    http://tinyurl.com/2yg68w
    http://tinyurl.com/2ea9xu

  19. Păi da. Un departament e o treabă, o ‘poliţie a animalelor’ e o altă treabă. Trebuie să recunoaştem că am vrea să fie toate în acelaşi loc – e natural, e normal, şi nu deranjează pe nimeni. Nu sunt deranjat de faptul că poliţiştii s-au ocupat de indivizii ăia. Nu mă deranjează dacă o parte din resursele poliției merg pe controlul animalelor și alte lucruri asemănătoare. Doar poliția are dreptul, de exemplu, să te legitimeze. Și pentru asta Poliția ACTUALĂ poate să acționeze. A acționat. E aberant să ceri mai mult de-atît.
    O Poliție a Animalelor, în România de azi, nu ar fi decît un organism care ar deturna niște bani în plus de la buget. Dacă vei citi cu atenție printre vehemențele mele vei vedea că nu am zis niciodată altceva.
    Cît despre mașinile speciale, există mașini speciale cu care se pot transporta arestați, și nu îi vezi pe polițiști în fiecare zi cu ele. Da, problema trebuie analizată. Dar după ce o analizezi vei vedea că ProTv a făcut cascadorii cu rating-ul. Departe de interesul tău. Sau al meu.

  20. Sunt complet de acord în ce priveşte PRO TV-ul. Pe mine mă deranja doar falsa ta dilemă. Avem ORI protecţie a animalelor ORI protecţie a copilului. De ce nu le-am avea pe amândouă? De ce să facem mereu paralelă între ele?. Cât despre acea poliţie a animalelor, cred că şi cei de la PRO TV s-au gândit tot la un departament în cardul poliţiei actuale, nu la ceva complet separat. Aşa cum nu trimiţi un agent de la ordine publică să instrumenteze un caz de trafic de droguri, aşa ar trebui să existe şi poliţişti specializaţi pe protecţia animalelor. Ca să aibă cine aplica legea în domeniu.

    Bani la buget sunt din belşug. Sunt atât de mulţi încât diversele instituţii cărora le sunt alocaţi banii nici nu reuşesc să-i cheltuie. Vezi casa de asigurări de sănătate ce excedent la buget are în fiecare an în timp ce oamenii mor în spitale. Problema în România este incompetenţa, nu lipsa banilor.

    Cei ce abuzează de animale sunt tot ăia care abuzează şi de copii. Aceleaşi scursuri ale societăţii care-şi demonstrează „forţa” în faţa fiinţelor lipsite de apărare. Nu aş vrea să am de a face nici cu unii nici cu alţii.

  21. Posibil. ‘Falsa mea dilemă’ însă nu am exprimat-o niciodată aşa. Dilema mea (reală) este de ce oamenii se pun mai degrabă să semneze o petiţie pentru animale decît una pentru oameni? Petiţia contra violenţei televizate e acolo de 7-8 luni. 1030 de semnături. E nevoie de moartea unui copil în direct ca să fie toţi şocaţi?
    Falsa mea dilemă are, desigur, un răspuns. E mai uşor să semnezi o petiţie în legătură cu ceva ce nu te atinge direct, decît ceva care te afectează direct. Pentru că spectatorul român e un real spectator de ‘snuff’. Şi îi place. Şi nu o să protesteze contra violenţei.
    La comedia e finita!