Cum pierde Voyo&Co. o ocazie extraordinară

Nu cunosc foarte multe despre cum merg lucrurile în industria televiziunilor, așa că punctul de vedere de mai jos e cît se poate de speculativ. Sunt anumite lucruri pe care însă pot să le bănuiesc, și să-mi ridic cîteva semne de întrebare. De exemplu de ce cei de la CME (merci Vali de clarificare), adică ProTv, ProCinema și Voyo stau pe o mină de aur pe care nu știu cum să o exploateze. 

Voi știați, de exemplu, că Voyo va da de la 1 februarie House of Cards și Breaking Bad? Sau că ultimul sezon de Breaking Bad a fost difuzat de Voyo, cît se poate de legal și frumos, la pas cu difuzarea în state, la doar cîteva ore? Sau știați că ProCinema a dat într-o vreme episoadele din ultimul sezon de Big Bang Theory, pe care cu puțin noroc le prindeai seara pe la 7:30?

Nu știați. Și asta pentru că cineva acolo sus la ei pur și simplu a renunțat să mai lupte, și face o treabă de mîntuială. Păi să nu umpli tu site-urile de torenți cu reclame?

Remarca cineva mai demult că trăim într-o “epocă de aur” a producției de seriale de televiziune. Foarte multe seriale excelente care merită urmărite, seriale care îl fac și pe Sir Anthony Hopkins să spună “nu am văzut așa joc actoricesc în viața mea”. Mai mult, oamenii de la Pro* are acces la materialele astea și le difuzează… și nimeni nu știe. Transparență zero, de parcă își pedepsesc toți potențialii spectatori. În schimb se laudă cu recorduri pe “Singur acasă” și pe “Dansez pentru tine”, un spectacol în care se dansează cinci minute și se bîrfește 30.

Voyo stă pe o mină de aur și îi e frică să o exploateze. Și nu îi protestează nimeni că folosește cianuri, pur și simplu sunt ei mai slabi la chestia asta. Nu îi înțeleg de ce nu împînzesc netul cu mii de reclame “Uite mă, îți aducem cele mai tari seriale. Fă-ți abonament de trei beri pe lună, și na aici chestiile pe care le tot cauți pe torenți. Te și anunțăm cînd punem un episod nou.”

Și vorbiți, mă, cu fanii. Că de-aia m-au pierdut ca și client Voyo, nu pentru că mă durea la buzunar de cei 3€/lună, ci pentru că atunci cînd le-am zis că player-ul are un bug sau cînd i-am întrebat de ce seriale vor să mai aducă nu mi-au zis nimic. Deci?

PS: Am deja patru luni de stat fără materiale piratate. O să povestesc weekend-ul ăsta cam cum merge treaba 😉

Comments

Cum pierde Voyo&Co. o ocazie extraordinară — 3 Comments

  1. boss, mediapro și protv e două chestii diferite. apoi, e vorba de drepturi de difuzare, de aia nu e atât de multă reclamă, că nu au voie să il tină mult pe site.

    • De acord, nu pricep foarte bine cine și ce e, pentru că nu cunosc care e organizarea de dedesubt. Dar cumva ProTv, ProCinema și Voyo merg împreună și nu prea am habar cum să le numesc. Dacă mă poți ajuta aici nu zic nu.

      Da, nu e multă reclamă pentru că nu au voie să îl țină mult pe site; pe de altă parte, nu are nimeni nevoie să-l țină foarte mult pe site; majoritatea celor care trag de pe torenți îl trag în ziua în care apare, hai poate la o săptămînă după.

      Așa am urmărit pe Voyo Breaking Bad cînd se termina, și a fost ok. Întrebarea e: te-ai abona la un serviciu care îți dă serialele la o zi după ce sunt difuzate în state și ține fiecare episod vreme de o lună după? Că eu da. Ar merge o reclamă cu “Luna asta vedem Breaking Bad și House of Cards?” Ar putea să facă un pic de zgomot, să își vîndă produsul mai bine? “Dacă vrei să afli despre ce discută colegii tăi la cafea, fă-ți abonament la Voyo?”. Eu zic că dă bine la corporatiștii care oricum sunt target-ul Voyo.