Reclama perfectă pentru femei

Am observat ce trebuie să conţină o reclamă perfectă pentru femei:

  • frumuseţe impecabilă. Chiar dacă se vinde ojă de unghii, este folosită o actriţă cu părul impecabil, cu dantura perfectă şi cu faţa fardată pînă la stadiul de ‘păpuşă’, fără nici un fel de urmă.
  • Sau, din contră, îţi vorbeşte mama Omida, o figură urîtă, urîţită de vreme, care vinde detergenţi. Negul de secretară ciufut, cu o urîţenie impecabilă, care să facă gospodinele să relaţioneze.
  • pseudo-date ştiinţifice: “Amestecul de aloe cu ginco-jojoba aduce 48% lungime sprîncenelor”. Idee care susţine următoarele două puncte:
  • numere care nu au nici un sens: cu 43,5% mai mult volum! (să mori tu?), cu 68% mai strălucitor! (vreau datele despre strălucire, cîţi lumeni emite rujul anterior, şi cîţi lumeni emite noul ruj, ca să fiu sigur că asta e! )
  • denumiri cît mai exotice şi mai complicate – dar este clar că acele cuvinte vor ajunge idei importante în vocabularul feminin. “Vai dragă, da’ pînă şi Cleopatra îşi făcea mască cu castraveţi şi jojoba!”
  • totul trebuie să fie natural. Îi vinzi acid sulfuric? Ai grijă să îi spui: “Melanjul unic dintre hidrogen şi sulf, din laboratoarele naturii, pentru frumuseţea ta”
  • focalizarea pe ‘EA’. Pentru ea lucrează întreaga natură, şi bineînţeles toţi bărbaţii.
  • Şi vorbind despre bărbaţi, bărbatul ideal e curvar, neras (a.k.a. ‘neîngrijit’, deşi figura lui este îngrijită în cel mai mic detaliu), poartă costum cu sacoul desfăcut, fără cravată.
  • The giggles. Rîsetele înfundate, dorite sonore, sunt distracţia supremă pentru femei.
  • Femeia puternică. Femeia e deasupra tuturor, ea stîrneşte admiraţia bărbaţilor numai pentru că foloseşte un tampon special. Newsflash, chicks, dacă toată firma ştie ce tip de tampon foloseşti, în afară de cazul în care te-am văzut cu un pachet de tampoane, nu voi avea mari ezitări în a te numi ‘curvă’. Sorry.

Reclamele pentru femei sunt exemplele cele mai jalnice de manipulări televizate. Fie că e vorba de detergenţi, produse de înfrumuseţare sau tampoane, fiecare reclamă este o jalnică manipulare şi o umilinţă.

Înţeleg necesitatea reclamelor. Înţeleg agresivitatea reclamelor, dar nu înţeleg de ce psihismul feminin trebuie manipulat ÎN HALUL ĂSTA. Nu se face altceva decît să se dea muniţie misoginilor, şi să creeze adevăraţi mutanţi. Toate produsele de frumuseţe afectează nu numai trupul dar şi mintea femeilor, pentru că preocuparea de frumuseţe, deşi lăudabilă (cu toţii iubim femeile frumoase, nu?) ucide şansele femeilor de a se dezvolta pe plan intelectual şi spiritual.

Într-o discuţie avută acum vreo trei-patru ani cu cineva m-a dus la o concluzie pe care am ţinut-o pentru mine: femeile se simt nesigure TOCMAI pentru că se pot vedea pe ele însele. Privează o fată de oglinzi din fragedă pruncie şi o să crească dezinvoltă, nepăsătoare la propria aparenţă fizică. Iar frumuseţea ei va fi dată tocmai de această dezinvoltură. Da, nu va fi imagine de fotomodel, nu va avea aspect de păpuşă, dar va avea naturaleţe. Dă-i oglindă, şi nu va mai avea linişte în veci. Ştiţi de ce? Pentru că indiferent cît de ‘cu 48% mai lungi’ sunt sprîncenele, mereu există un defect, pe care va încerca să-l acopere. Şi încercînd să-l acopere îl va scoate mai mult în evidenţă – şi dacă nu, există defectul următor…

M-am săturat de frumuseţe artificială. Vreau dezinvoltură şi intelect, vreau umor, nu nesiguranţă, vulgaritate şi prostie. Aveţi trupuri perfecte, dar suflete găunoase… Dar nu are a face. Curînd apare rujul de buze XYZ, cu 23% mai strălucitor, cu 54% mai dezinvolt şi cu 48% mai intens. Oare cum de-au reuşit să măsoare?

PS: pentru a respinge din start o generalizare, vreau să spun că nu mă refer la TOATE femeile, ci doar la cele care chiar percutează la manipulările din reclame.

Comments

Reclama perfectă pentru femei — 9 Comments

  1. Auzi… da’ pe tine ce te roade… de fapt și de drept? Uite ce scrie el in Dumenica Paștilor… zău așa!

    “Melanjul unic dintre hidrogen şi sulf” ar fi acid sulfuros nu sulfuric :-D. Doar dacă adaugi la melanj și o generoasă și revitalizantă porție de oxigen devine sulfuric.

    Reclamele, pt produse cosmetice feminine sau orice altceva sunt toate făcute să manipuleze. TVul cu toate mijloacele de informare îs făcute doar pentru asta.

    Ș-apăi cu siguranță și în românia există metrosexualii și p-aici și mai mult de atât. Așa că nu numa femeile sunt spălate pe creier cu… frumusețea impecabilă obținuță de masculii care știu să își pigulească sprâncenele 😀

    Cât despre reclamele la medicamente nici nu mai vreau să zic: “te simți obosit? lipsit de viață? ACUM există o soluție”. După 50 de ascultări garantez că te vei simți obosit și lipsit de viață 🙂 Și apoi: “te-ai simțit obosit și lipsit de viață și ai luat X?, acum avem Y care combate starea de anxietate și prea multă energie cauzată de folosirea îndelungată a lui X”.

    Eh…

  2. Reclama perfectă este inexactă prin excelentă. Oxigenul ar fi făcut rău acolo. De fapt, dacă mă gîndesc, Acidul sulfuric este prin omitere melanjul perfect între Hidrogen şi Oxigen.

  3. Pt mine e un deliciu sa citesc, nu ce scrii, dar cum scrii. Consider ca e funny :)…n-as vrea insa sa cred ca esti asa vehement!

    Raul, pe Dorin il roade de fapt ce chimicale sunt continute in ‘chimicalele’ din reclame 😉 Lui Dorin trebuie sa i se demonstreze;)…apropo am avut in faculta destule cursuri de matematica, nu-i asa?!

    Dorineeeee!!!! cand te uiti la reclame pt femei…switch your brain off!(si nu e singurul caz)

  4. “Şi vorbind despre bărbaţi, bărbatul ideal e curvar, neras (a.k.a. ‘neîngrijit’, deşi figura lui este îngrijită în cel mai mic detaliu), poartă costum cu sacoul desfăcut, fără cravată.”

    ia uite, dom’le, exact ca mine! ce chestie…

  5. ” How do they know the exact date when the milk expires? Like the exact hour … I think the cow tips them off when they milk it…”

    Cam asa si cu procentele cu virgula arcuita ce din coada sta sa sune.

  6. Ok, eu vreau sa stiu ce-i ala un “angle grinder”. Si nu glumesc. Polizor cumva? Ms.

  7. Pentru setea de definiţii există wikipedia:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Concrete_saw :
    A concrete saw (often known as a consaw) is a power tool used for cutting concrete. The significant friction generated in cutting hard substances like concrete means that concrete saws are often water cooled.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Angle_grinder
    An angle grinder is a handheld tool powered by an electric motor, petrol engine or compressed air. The motor drives a geared head at a right-angle on which is mounted an abrasive disc that can be renewed when worn. Angle grinders typically have an adjustable guard and a side-handle for two-handed operation. etc. etc. etc.

    Ca să intuiesc continuarea: toate unelte folosite pentru a construi casele sau oraşele frumoase în care ne place să locuim. Tuturor.

  8. Multumesc. Este adevarat, eu ma uitasem doar la poze. Continuarea ii inca in lucru si trebuie predata pana luni. Restul insa (Safe Pass stuff) parca-i mai pe intelesul unei femei :), thank God! Asa, si thanks for the “wikitip”. Nu ma gandisem. Dar de asta-s altii pe langa noi, nu?