De ce e scump internetul la hotelurile mari

O chestie mai puțin știută e că toate hotelurile mari cer o sumă foarte mare, prohibitivă, pentru accesul la internet. Unele lanțuri hoteliere ajung chiar să ceară undeva la 20$ pe noapte. Pentru noi, care ajungem la astfel de hoteluri doar dacă plecăm în altă țară, WiFi-ul e foarte necesar: vrei să îți descarci ceva hărți, vrei să îți contactezi oamenii de-acasă să le scrii că ești bine, să le trimiți niște poze, lucruri de genul ăsta. Și totuși, dacă vrei să o faci trebuie să plătești de obicei o sumă exorbitantă.

În primul rând, despre ce nu e vorba. Nu e vorba despre costul enorm al internetului dincolo. Un hotel ar putea să plătească abonamentul de 1000€ lunar care să-i dea acces la hiper-internet fără probleme. Nu e vorba de faptul că hotelurile consideră că, fiind în vacanță, vrei să te detașezi de conexiunea la internet, pentru că probabil mare parte din călători sunt de „business”, nu de plăcere. Nu e vorba nici măcar de faptul că infrastructura hotelurilor mari a fost concepută înainte de boom-ul tehnologic.

Nu, răspunsul este: pornografia. Motivul pentru care hotelurile mari vor să facă accesul la Internet prohibitiv este că ele doresc să facă mai mulți bani pe filme pornografice în sistem pay-per-view.

Răspunsul mai voalat ar fi „sistemele de infotainment”. Infotainment-ul este o combinație între „Informație” și „Entertainment”, și se referă la ce îți apare în fața ochilor când deschizi televizorul de la hotel. În general e vorba de informație legată de zona pe care o vizitezi, obiective turistice, etc. sau de filme, uneori chiar și jocuri.

Însă nu prea faci foarte mulți bani din informație și joculețe jucate pe televizor. Iar sistemele de infotainment sunt complexe și scumpe, și vin întotdeauna cu conținut. Și aici e cheia. Adevăratul motiv pentru care sistemele de infotainment sunt scumpe e livrarea de filme. Iar cele mai importante genuri de filme consumate în hoteluri sunt blockbusterele și pornografia. Cu un avantaj simțitor pentru categoria din urmă.

Cu alte cuvinte, problema stă, din punctul de vedere al hotelurilor, în felul următor: fie plătești pentru pornografie direct, în pachetul de infotainment, și cu puțin noroc plătește compania nota completă, fie plătești prin conexiunea de internet. Mai pe scurt, hotelierii știu că singurul motiv pentru care ceri cu atâta disperare și frustrare Internetul e că vrei să accesezi site-urile pornografice. Și tu, nervos, nu le dai ocazia fetelor frumoase de la recepție să îți explice că au pornografie mai ieftină în diverse forme.