Cum e cu studenta din Londra care vrea să se întoarcă acasă?

Înainte de a povesti ce e cu studenta din Londra care vrea să se întoarcă acasă, urmăriți acest videoclip „starring” Sorin Mărcuș, un animal media, ceva afacerist care atrage atenția tuturor. Și vă rog să vedeți acest clip pentru a avea din start înțelegerea asupra cine e fata care a scris acel manifest anti-occidental, acel „Dumnezeu a murit” (Nietzsche spune asta de vreo 150 de ani) pe care lumea l-a blamat sau l-a aplaudat.

Am postat acel link pentru că trebuie să vă reamintesc că nu trebuie să judecați fata prin păcatele părinților. Dacă tatăl ei vrea să atragă atenția celor din jur e strict problema lui, sunt sigur că fata, Cristina-Maria, nu a dorit genul de atenție pe care tatăl ei o cere.

Nu o să analizez fiecare paragraf în parte. Textul e interesant și ar putea fi comentat literă cu literă, dar nu o să o fac, au făcut-o alții pentru mine. Vreau doar să vorbesc despre cele cîteva greșeli de logică pe care le face.

  1. Nimănui nu-i pasă dacă Cristina Maria Mărcuș se va întoarce. Așa că dacă oamenii o întreabă ’te întorci’, o întreabă exclusiv ca să audă că nu se întoarce. Eventual, să spună: „fata lui Mărcuș nu mai vrea în România!” în mod foarte tabloid.
  2. Mai mult, nici cititorilor nu le pasă dacă fiica unui ‘sunt meseriaș la televizor’ se întoarce. Te întorci? Problema ta; te întorci la o situație foarte bună, nu o să mori de foame, nu o să ai probleme să-ți plătești întreținerea și nu o să vii să muncești 14 ore pe zi pentru 9 milioane. Fata e o privilegiată. E clar că nu e genul de atenție pe care și-o dorește, e clar că nu ea l-a făcut pe taică-su, că nu a cerut ea să fie așa, însă e o privilegiată, și va avea în România o viață atît de bună cît își dorește.
  3. Faptul că a crescut cu Mircea Badea spune ceva despre cît de debusolată e. Generația care ridica pumnul la 2012 „Huo dictatura Băsescu” a votat USL și Ponta, care acum a mărit bugetul serviciilor și vrea să intercepteze cartelele pre-pay. Normal că e debusolată și politic inconsistentă.
  4. Începe să se plîngă de multe lucruri din agenda progresistă. Lucru de mirare, și de-aici toată lumea a fost șocată. Cum, Dumnezeu a murit? Ha ha ha! rîde presarul român, care cumva nu e conștient de faptul că există oameni care mai cred în Dumnezeu și pentru care moralitatea creștină mai contează.
  5. Este însă complet pe lîngă înțelegerea a cum e să fii în România. Întrebarea cheie e: „De ce acceptăm ideile Occidentului cu brațele deschise?” O să revin la întrebarea asta după enumerare.
  6. România ei pare o țară frumoasă. Noi știm că nu e, dar suntem și atacați de un pesimism teribil. Pesimismul e fondat pe realism, și știm că România nu mai e aia pe care ne-au mințit cei dinaintea noastră că e. Pe-un picior de plai, pe-o gură de rai, bacii ăia doi îl omoară pe al treilea, iar al treilea știe și vorbește cu oaia lui, să observe: „Uite mă, mioară, cu cîtă artă bagă ăștia cuțîtul în mine!”
  7. Marea ei minciună, singura, dealtfel, e „niciodată nu voi avea banii pe care i-aș face muncind aici”. Și acum știm și de ce. Pentru că tata.

Lucrurile evident sunt complexe. Are dreptate cu ce zice, și totuși se înșeală. Occidentul reneagă creștinismul care i-a dat valorile ce îl înnobilează. Gîndirea occidentală e una ce s-a construit în jurul creștinismului, că e catolicism sau protestantism sau altă formă. Iar ce se întîmplă acum e o formă aberantă de întors obrazul creștinește, și anume adoptarea fără discernămînt a tot ce e non-creștin, dintr-un sentiment de culpă colectivă idiot plasat. De-asta islamiștii (de care Cristina Maria Mărcuș se sperie atît de tare) iau avînt atît de tare. Observațiile fetei sunt corecte. Sunt niște etape necesare în dezvoltarea occidentului? Poate da, poate nu. Evident că această negare a rădăcinilor poate să fie foarte rea, dar poate să fie și bună. Nu foarte bună, din păcate efectele nu sunt prea grozave.

Mai mult, ce se întîmplă acum în Occident cu Dumnezeu cel ucis e o modernizare a viziunii creștine. O modernizare necesară, însoțită însă de o liberalizare forțată. Din păcate, a te opune creștinismului nu mai e un lucru la care te îndeamnă liberul tău arbitru (concept puternic sprijinit de creștinism, apropos) ci ești condus, prin vinovăție, către această atitudine. Ca și creștin ești făcut vinovat pentru toate crimele creștinilor de pretutindeni, în timp ce religia ta te obligă să le lași celorlalți liberul arbitru. Dar divaghez. Mai era întrebarea cheie din discursul fetei:

De ce acceptăm ideile Occidentului cu brațele deschise? Răspunsul e simplu: pentru că ideile Occidentului sunt mai bune. Dă-mi voie să explic.

Ideile occidentului sunt că nu e ok să mergi cu nașul, de exemplu. Că nu e ok să încurajezi corupția. Că trebuie să te lupți contra clasei conducătoare. Că trebuie să-ți exprimi ideile. Sunt idei bune, pe care le acceptăm și adoptăm pentru că ne dorim să trăim la fel de bine ca ei. Sigur, nu înseamnă că tot timpul facem treaba asta bine, și nu luăm numai lucrurile bune. Da. De-asta aș fi schimbat un pic întrebarea, și aș fi zis: „De ce acceptăm pe nemestecate tot ce vine din Vest?” Răspuns: „Pentru că suntem naivi”. Suntem ca Pocahontas față în față cu pușca vînătorului (sau Bambi? Nu știu).

Răspunsul mai complet: pentru că suntem goi de conținut. Pentru că comunismul ne-a golit de conținut. Pentru că socialismul celor de la conducere, de exemplu, ne golește în continuare de conținut. Pentru că am fost învățați de comunism să luăm pe nemestecate orice propagandă socialistă, și fix asta facem acum.

Pentru că, dragă Cristina Maria Mărcuș, suntem mai răi ca ei. Noi îl omorîm pe Dumnezeu în biserică în fiecare duminică.