Succesul internațional al unui scriitor român

Pentru că Facebook nu e o arhivă foarte bună, las aici câteva link-uri. E cu mult interes și cu multă bucurie în suflet când văd un succes al unui român ce merită semnalat.

În primul rând, acum vreo doi ani, prin 2015, Eugen Ovidiu Chirovici, fostul șef al masoneriei române, plecat în Marea Britanie ca să permită constructorilor români să pornească un boom imobiliar1)cine știe care e legătura are o ciocolată, a dat un interviu în The Guardian. Acolo a anunțat că se așteaptă să devină milionar în 2017, și că are cea mai cea carte din toate cărțile care s-au editat vreodată în universul cunoscut. Mă rog, nu cea mai cea, dar pe-acolo.

Omul a avut un real succes în România – unde pseudojurnaliștii gen Turcescu i-au luat interviuri, omul explicând cu foarte mult patetism2)d-ăla românesc, nu d-ăla englezesc că pe el nu l-a sunat niciun autor român să-l felicite. Treaba asta se întâmpla în 2015, pe când cartea era anunțată pentru 2017.

Acum cartea e lansată. Unii scriitori de prin România au sărit cu elogiile, explicând că noi ăștilalți3)da, regionalism care nu ne bucurăm de succesul lui răsunător suntem niște oameni răi și nasoi. E ok, suntem nasoi, ni s-a mai zis, am supraviețuit. Hai să vedem cum va ajunge un seven-figure man domnul Chirovici întâi, după aia discutăm.

Am colectat mai jos o listă de link-uri cu cifrele de vânzări de pe Amazon. Acum, trebuie înțeles că milionul e o chestie complicată care nu se face prin Amazon. Dar zic eu că e interesant să ne uităm la cifrele de vânzare pentru: ediția hardcover engleză, ediția paperback engleză, ediția electronică engleză și ediția în limba germană. În Germania, Eugen Ovidiu Chirovici se lăuda că a vândut 20.000 de exemplare din prima zi. Din păcate doar unul a fost vândut prin Amazon, deci e clar că rata la care trebuie interpretate cifrele sunt 1:20000.

Pentru cei care nu știu să interpreteze cifrele, avem la 10 martie 2017, ora 19:04 următoarele cifre:

  • Electronic: 49 de exemplare
  • Paperback (en): 6 exemplare
  • Hardcover (en): 131 exemplare
  • Hardcover (de): 62 de exemplare

Cum ziceam, milionul ăla se face greu, nu e așa ușor – dar în câteva milenii sigur s-or strânge. Partea faină e că hardcover-ul are așa un succes nebun că este mai ieftin decât paperback-ul. Pentru cei care nu știu, hardcover-ul e „ediția de lux”, mai scumpă, care se vinde prima, pentru forward thinkers.

Băi, cineva să-l sune pe Chirovici că face milionul ăla și nu îl sună lumea. Sunteți inconștienți?

PS: Nu vorbesc despre calitatea acestei cărți. Cartea pare (din recenzii) o carte modestă, mediocră, bine încadrată în genul din care face parte. Eu nu am citit-o, deci nu mă pot pronunța. Ce fac cu acest articol e să le amintesc unora că dacă în România funcționează cu minciunele de PR, în afară un pic mai greu. Un review cinstit, de cititor experimentat, aici.

În mintea omului de un milion de euro sunt secretele masoneriei românești.

NOTES   [ + ]

1. cine știe care e legătura are o ciocolată
2. d-ăla românesc, nu d-ăla englezesc
3. da, regionalism

Comments

Succesul internațional al unui scriitor român — 3 Comments

  1. Poate greșesc, dar singurul scriitor român cu real succes în occident a fost Petru Popescu:
    https://ro.wikipedia.org/wiki/Petru_Popescu

    Posibil să mai fie și alții dar nu am auzit eu de ei. Succes obținut singur nu împins de la spate de masonerie sau alte asemenea … găști.
    Patru milioane în doi anI 🙂 Să tot scrii, dacă scrii bine 🙂
    http://www.evz.ro/interviuri-cu-scriitori-petru-popescu.html

    Dacă fac însă comparația cu America, unde am câștigat din „Almost Adam” aproape patru milioane de dolari în primii doi ani după publicare, banii din România devin mai puțin uluitori, Banul, de fapt, e uluitor numai când nu-l ai.

Comentariul tău