Unitatea corectă de măsură

Am auzit că azi Internetul a făcut gargară cu sare că reclama celor de la BestJobs e furată după un spot de la japonezi, sau că Bestjobs au făcut o reclamă proastă și au nevoie de PR ca să iasă din această criză pe care și-au generat-o singuri.

Numai că oamenii care zic chestia asta sunt oameni care lucrează în general în PR, și e singurul mod în care știu să răspundă la o aparentă criză. Poate că e o criză după toate metricile pe care le au ei la îndemână: mult feedback negativ, lumea vorbește pe bloguri și pe Facebook de rău de ei, totul e tragic, final.

Și totuși, Bestjobs nu trăiește din concursul de popularitate pe bloguri. Bestjobs nu prosperă din numărul de oameni satisfăcuți de serviciul gratuit oferit de către portalul de joburi. Nu prosperă din numărul de oameni care sunt fericiți cu serviciul gratuit, oricât de mult și-ar dori oamenii să creadă asta.

Și acum să înțelegeți de ce reclama nu contează decât în măsura în care aduce clienți noi. Puneți-vă întrebările corecte: câți din cei care au nevoie de un loc de muncă ar refuza unul pentru că i-a venit oferta prin BestJobs și BestJobs au reclamă cretină? Câți oameni din cei “ofensați” de reclama de la BestJobs au nevoie de loc de muncă nou? Cu niște răspunsuri oneste o să aflați și de ce Bestjobs nu se agită să spună prea multe despre treaba asta.

Care e metrica după care portalul de locuri de muncă va măsura succesul campaniei cu karatista isterică? Sunt sigur că nu e aceeași cu cea cu care judecă succesul Internetul, pentru că așa cum ziceam și până acum, social media trăiește pentru pageviews, pentru cifre mari și laude multe, nu pentru rezultate reale, tangibile. Social media trăiește din chibiți care vin să se uite, pe când afacerile reale trăiesc din oamenii care vin să plătească, și care până la urmă sunt cei care contează.

Așa că înainte să comentați despre ce oribil e ce a făcut Bestjobs și de cât efort de reparare a situației e necesar, gândiți-vă exact ce anume măsoară ei și ce măsurați voi.

rigla-plastic-20cm_492_1_1342588049

Comments

Unitatea corectă de măsură — 3 Comments

  1. e trist cu ce se ocupa unii…
    e trist ca se plagiaza.
    e trist ca reclama e o idiotenie cu I mare. as spune chiar ca tine de zona patologicului.
    e trist ca tu scrii despre asta.
    daca nu ti-as urmari blogul, habar nu aveam. dar e normal, nu traiesc pe Internet cum fac altii, doar il vizitez din cand in cand.

    • Articolul e nu despre forma ci fondul acțiunilor unor oameni. Cititorii în general ratează fondul acțiunilor, și despre asta vorbesc.

  2. Nu are nici o treaba ca ideea reclamei s-a copiat. Tot amuzanta e si asta conteaza.

    Sigur pe la munci, facultati, scoli o sa se discute despre ea. Nu o sa-i vezi sa zica “Ba, uite-i si pe astia de la BestJobs ca au copiat reclama”, ci mai degraba “Bre, ai vazut ce misto/ciudata/aiurea e reclama aia de la BestJobs?”